Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-05-2016 om 21:13
Hallo ouders,
Ik ben een jongen van 21 en op mijn 17e werd geconstateerd dat ik ADD heb.
Omdat ik ADD heb gebruik ik ritalin. Eerst uitgeprobeerd maar had niet het gevoel dat het effect had. anderhalf jaar later toch nog een keer geprobeerd en daarbij geexperimenteert met de dosering en het sloeg. Persoonlijk vind ik ritalin een top medicatie. Maar begrijp ook zeker dat mensen die mening niet delen ivm de bijwerkingen die kunnen voorkomen.
Dat even als introductie. Ten eerste wil ik wel even melden dat ik dit echt een topsite vind. Het doet mij heel erg goed om te zien hoe ouders (via het internet) elkaar helpen met soms toch wel heel erg heftige situaties.
Ik zie mezelf van 0-18 niet als een probleem/zorgen kind. Maar ik testte wel op heel veel fronten het ouderschap van mijn vader en moeder.
Maar ook al zijn jullie zorgzame ouders zelf kind geweest. Of krijgen jullie heel goed advies van collega ouders. Soms is het alsnog compleet tegen de belangen van het kind uit deze generatie.
Ik denk wel dat het beter is dat uw vraag in de leeftijdscategorie 14-21 jaar zit.
Onderwerpen voor vragen die ik beantwoorden kan:
-ADD
-Medicatie voor ADD
-Pesten
-Drugs
-Openheid tegenover u
-Gedrag
-Verdenking van stelend gedrag
-Scheidingen
Mocht het onderwerp waarover uw vraag gaat niet in dit rijtje staan. Probeer het gewoon. Ik doe mijn best om het te beantwoorden.
1 ding wil ik heel duidelijk maken. Dit is niet voor een schoolopdracht of dergelijke. Dit is uit mijn eigen initiatief. En omdat ik misschien een betere situatie kan schetsen uit het oogpunt van uw kind.
Mocht dit forumonderwerp hier helemaal op de verkeerde plek staan of de meerderheid vind het complete onzin omdat de site www.ouders.nl heet en niet www.jochievan21diedenktdathijonsallenevendeleskanlezen.nl dan bied ik alvast mijn excuses aan.
01-06-2016 om 19:13
Eerste paar vragen
Wat een leuk aanbod! Ik denk alleen niet dat je voor alle kinderen kunt spreken, wel uit je eigen ervaring.
Een eerste paar vragen: Wat doet/deed ADD met jou en had je zelf door dat je je "anders" dan anderen gedroeg? Wat gaat er beter/slechter nu je medicatie gebruikt?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.