Shosha
04-08-2013 om 20:36
Vervolg bezwaar pgb/zin
Een paar maanden geleden schreef ik hier omdat we op onze aanvraag voor een pgb een indicatie hadden gekregen waar we niets mee konden: 3 dagdelen groepsbegeleiding en 1 dagdeel individuele begeleiding in zorg in natura voor onze zoon van 5 met McDD. De groepsbegeleiding zou te belastend voor hem zijn en was ook nog eens niet krijgen in de omgeving.
Ik heb heel veel nuttige tips van jullie gekregen, waarvoor nogmaals veel dank! We hebben MEE ingeschakeld voor een bezwaarprocedure en anderhalve week geleden was dan eindelijk de hoorzitting (ik zal jullie de details besparen over hoe vaak we hebben moeten rappeleren, dat BJZ tussentijds nog ijskoud beweerde dat onze zoon er niet bekend was en wat er allemaal aangekondigd werd maar niet kwam).
Die hoorzitting vonden we redelijk goed verlopen en naar aanleiding daarvan hadden we afgelopen donderdag een gesprek met de manager van de afdeling AWBZ bij BJZ als indicatiesteller. Hij heeft de indicatie omgezet naar klasse 4 individuele begeleiding, dat komt neer op 9,9 uur per week, met terugwerkende kracht en tot augustus 2014. We zijn hier heel erg blij mee! Het blijft ZIN, dus het is nog even afwachten of we het ook echt goed geregeld krijgen, maar dichter bij een oplossing zijn we in het afgelopen jaar niet geweest, dus dit geeft ons heel veel moed. We hebben de nieuwe indicatie zelfs al zwart op wit in huis.
Naast het bezwaar hebben we ook per saldo ingeschakeld. Die hebben ons meegenomen in een overleg over schrijnende gevallen met VWS en het zorgkantoor. Naar aanleiding daarvan zou het zorgkantoor contact met ons opnemen en alsnog zijn best gaan doen om ervoor te zorgen dat de geïndiceerde zorg geleverd zou worden. Dat was op 4 juni. Op 17 juli werd ik gebeld door per saldo omdat ze benieuwd waren wat er sindsdien was gebeurd. Nou, er was niets gebeurd, ik had niets van het zorgkantoor gehoord. Dat hadden ze al meer gehoord, er zou iets mis gegaan zijn, maar het zorgkantoor zou nu echt snel contact met me opnemen. Ik heb nog steeds niets gehoord. Maar goed, ik ga ze van de week weer bellen in verband met de nieuwe indicatie. Hopelijk gaan ze daar toch ook eens in actie komen.
Groetjes,
Shosha
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.