Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Camilla

Camilla

16-01-2015 om 10:53

'vergeten'

Mijn autistische puberdochter 'vergeet' dingen, zoals de de accu van de laptop heel snel (na 10 minuten) al leeg is en dat niet zegt. Plus dat als ze de laptop meeneemt naar school dat ze ook de adapter vergeet.
Ze vergeet ook te drinken of te eten of schone kleding aan te trekken (als er duidelijk een grote vlek op zit).
Is dat voor jullie herkenbaar?

Pirata

Pirata

16-01-2015 om 11:13

hier niet maar...

Ik herken dit niet van mijn puber maar er zijn geen 2 ASS-ers hetzelfde. Ik kan me voorstellen dat dit veroorzaakt kan worden door ASS maar het kan ook door gewone vergeetachtigheid komen. Het lijkt me zaak om hier praktisch mee om te gaan. Zet dergelijke dingen als reminder in haar telefoon. Controleer of 's avonds de vuile kleding in de wasmand ligt, laat haar elke avond de schone kleding voor de volgede dag al uitzoeken. Plak een briefje op de laptop met de tekst "oplader". Eten en drinken ook in d agenda van de telefoon zetten? Merkt ze wel dat ze honger krijgt?

vlinder72

vlinder72

16-01-2015 om 11:36

Hier ook

Met mijn 12 jarige zoon is niets aan de hand maar vergeet ook alles. Schone kleren niet maar wel zijn schoolboeken, zijn potloden, passer en gum als hij een wiskunde toets heeft. Zijn telefoon. Zijn gymspullen etc. Etc. Etc.

Wij controleren nu alles. Ook doen wij zijn telefoon in de oplader. 'S avonds pakt hij zijn spullen in terwijl wij er met magister bij staan om te controleren of hij alles in zijn tas doet.

Katniss

Katniss

16-01-2015 om 13:38

Ik herken het wel en ik denk dat het te maken heeft met hoe belangrijk ze het vindt. Mijn puber vergeet bijvoorbeeld nooit haar telefoon en haar sleutels liggen altijd op een vaste plek. Dat zijn dingen waarvan ze het verschrikkelijk vindt als ze die kwijt is of vergeet.
Volgens mij werkt dat niet zoveel anders als bij 'normale' mensen.

Fiorucci

Fiorucci

16-01-2015 om 17:13

En....

Het is zowiezo erg des pubers, ongeacht je autistisch bent of niet.

Vogel

Vogel

16-01-2015 om 21:02

Yep!

Hier één heel vergeetachtige ass-puber. Boeken, brood (meenemen, en als hij het meeneemt vergeet hij het op te eten), drinken (een hele dag niet), agenda, huiswerk, opdrachten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar gelukkig heb ik ook een overgeorganiseerde bijna-puber, ook ass, die op het neurotische af netjes is.
Dus: het hangt er van af volgens mij....

kora

kora

16-01-2015 om 21:57

toch anders

Hier 2 pubers, 1 met en 1 zonder ass, die zonder ass kan behoorlijk chaotisch zijn. Maar toch vind ik het heel anders. Zoon met ass vergeet bijv idd te eten, dat vind ik toch wel wat anders dan gewoon chaotisch. Het lukt hem soms wel aan zaken te denken, maar kost hem veel energie. De ander zou ook kunnen vergeten te eten, maar hongergevoel speelt toch een keertje op. Bij zoon met ass geen goed hongergevoel herkenning, heeft soms buikpijn en beredeneert dan dat dat uit honger kan komen, 'voelt' het blijkbaar niet. Wil schone kleren aan omdat dat moet van mij, maar vergeet het keer op keer omdat het hemzelf eigenlijk niets zegt. Het is een regel die hij moet leren, het is geen gevoel dat uit hemzelf komt. Volgens mij toch anders dan de doorsnee slonzige puber.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.