Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Vandaag Wereldautismedag: Autisme bij vrouwen

mirreke

mirreke

12-04-2017 om 20:38

Even een opsteker

Vandaag in de krant:
http://www.ad.nl/binnenland/nederlandse-kunstenares-21-wereldberoemd-met-comics~abdf0936/

Meisje van 21 is op instagram en youtubeeen celebrity, tekent en kan daarvan leven. Ze heeft autisme, heeft haar school (speciaal onderwijs) niet kunnen afmaken, woont begeleid en kon niet meer thuiswonen, en is nu gewoon zelfstandig, kan geld verdienen met haar product.

Ik vind het geweldig, wat een rolmodel!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-04-2017 om 21:05

Ja, geweldig!

Ik vind het prachtig wat ze doet!
Ik hoop dat mijn kind die spirit ook weer terug kan vinden. De afwijzing heeft er heel hard ingehakt, maar ik hoop dat de vonk er nog is. "You can't start a fire without a spark."

mirreke

mirreke

13-04-2017 om 21:37

Sally

Kun je je kind dit niet toevallig laten zien?

Ik merk dat zoon hier toch stiekem meekijkt als ik filmpjes bekijk. Er is nu en serie met korte portretten: Talent: Autisme. Terug te kijken via uitzending gemist.
http://www.uitzendinggemist.net/programmas/18543-Talent_Autisme.html

Deze mensen fungeren toch een beetje als rolmodel.
Ik kijk dan via de laptop terwijl ik op de bank zit en hij kijkt dan ook mee

En hij herkent veel, zegt hij. Veel gedragingen maar ook problemen waar mensen tegenaan liepen en lopen.

Wat opvalt is dat veel mensen het best zwaar hadden in hun jeugd maar later toch op hun pootjes terecht zijn gekomen. Ik hoop echt dat het voor jouw zoon ook zo zal zijn.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-04-2017 om 21:54

Dank je, Mirreke

Ik sla het op.

Het heeft tijd nodig. Zijn andere sibling gaat momenteel als een speer terwijl die ook een dergelijke crisis heeft doorgemaakt. Kind wil weten hoe dat is gebeurd, maar slaat dicht bij goedbedoeld advies. Vooral omdat sibling het zo goed doet en kind op dit moment zo diep zit, zonder opleiding, met uitkering...

Het heeft tijd plus professionele begeleiding nodig. En vooral tijd want nu komt weinig bij kind binnen.

Maar deze link ga ik zeker opslaan! Vandaag komt het nog niet binnen, morgen misschien wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.