anna van noniemen
21-11-2012 om 15:27
Vandaag gestart met medicatie zoon2
vanmorgen bij de kinderpsych geweest waar zoon zich echt van zijn "beste" kant liet zien. Superstuiterig, totaal ongecontroleerd en vooral niet luisteren . Wel vindt de kinderpsych toch de autisme-kant wel heel sterk aanwezig, dus geen pdd-nos, maar echt autistisch. Tja, weet je, het maakt me ook eigenlijk niet eens echt uit. We moeten door, welk etiket er dan ook op zit.
De onrust ed vond hij ook wel zeer extreem en dus zijn we per vandaag met Ritalin begonnen. Kreeg ook meteen de echte voorgeschreven nadat ik vertelde hoe de goedkope variant werkte bij oudste. Apotheek deed weer moeilijk natuurlijk, maar dat heeft met declareren te maken geloof ik.
We starten met 2 maal 5 mg, om 8 en om 12 uur dus halve tablet, bouwen dit uit naar 3 maal. En dan eens kijken hoe het loopt....
Toen hij vanmiddag de 1e kreeg ging hij daarna (express naar mijn idee) dubbel zo gek en druk doen....Het is voor hem ook spannend natuurlijk. Verder zie ik vanmiddag erg weinig lichamelijke onrust bij hem.....
Ginny Twijfelvuur
21-11-2012 om 16:27
Losse opmerking
Wat raar dat die apotheek zo moeilijk doet.
Hier wordt ook alleen maar de echte Ritalin geslikt. Meestal wordt dat ook zo voorgeschreven, maar de laatste keer was de kinderarts dat vergeten. En toen kregen we toch zomaar zonder vragen de enige echte en geen b-merk.
anna van noniemen
22-11-2012 om 19:33
Was toen met oudste ook
toen ik zei dat ik de echte wilde, van de arts kreeg ik gewoon een recept met ritalin er op, bij de apotheek moeilijke gezichten. Toen ik zei dat het soms anders werkte bij sommige kinderen was het echt: Daar heb ik nou nog nooit van gehoord! .... eh ...
Ginny Twijfelvuur
23-11-2012 om 00:35
Wij
Hebben eerst Ritalin uitgeprobeerd en dat gaf een goed resultaat. Toen overgestap op b-merk en ikzelf had het idee dat de werking verminderde. Volgens de apotheek kon dit niet, maar voor de kinderarts was dit aanleiding genoeg om voortaan weer Ritalin voor te schrijven. En die krijgen we nu dus weer. Zonder discussie.
Raar dat dat zo verschillend kan gaan...
Moppeke
23-11-2012 om 18:43
Ritalin
Goed om te weten dit, was mij niet bekend. Mijn dochter gaat binnenkort starten met Ritalin dus ik zal hier even alert op zijn. Misschien niet nodig, maar wel nuttige info.
We hopen dat de rust in ons mensje snel weer terug komt.
anna van noniemen
24-11-2012 om 20:36
Moppeke
ik zie best wel verschil eigenlijk! Ook op school was het al beter verlopen, maar, net als bij mijn oudste, werkt het zeker niet de volledige 4 uur! 3-3,5 dat is wel het max! Dus dat moet ik even bespreken met de behandelaar, of we dat iets kunnen vervroegen. Maar verder merk ik ook dat hij wat minder gespannen lijkt....ook dat herken ik wel van oudste. Alleen duurde dat bij hem wat langer voor we echt effect zagen, bij zoon2 merk ik het toch al wat eerder.
Wel klaagt hij ineens over hoofdpijn, maar dat lijkt me niet ongewoon.
Pirata
24-11-2012 om 21:03
Mooi
Mooi zo Anna, dat het lijkt te werken. Dat het korter werkt bij het ene kind dan bij het andere kind lijkt me goed mogelijk, dan moet je het toch sneller na elkaar gaan geven op een gegeven moment. Of overgaan op langer werkend spul.
Die hoofdpijn kan ook van iets anders komen, misschien heeft ie wel een virusje?
Alcedo atthis
24-11-2012 om 23:25
Fijn anna
Fijn Anna, dat het goed lijkt te gaan.
"3-3,5 dat is wel het max!"
Herkenbaar, hier ook. Om de dag door te komen, zou hij eigenlijk naar 4 slikmomenten moeten. Hij is daarom ovorige jaar overgegaan op Concerta. Daar redt hij het ook niet de hele dag mee, dus aan het einde van de middag moet er toch nog een kortwerkende bij.
anna van noniemen
27-11-2012 om 20:01
We gaan naar 3 slikmomenten
Hij redt het niet 4 uur, dus we gaan over naar om de 3 uur, vanmorgen de behandelaar gesproken en hierover overeenstemming bereikt.
anna van noniemen
05-12-2012 om 22:14
Resultaat tot nu
op zich vind ik zoon lichamelijk wel minder onrustig, kwa doordringen tot hem als ik wat vraag lijkt het alsof het kwartje nog later valt dan voorheen...Zijn autisme kant versterkt ws meer nu de ADHD wat wordt verzacht. Het is wel zaak echt op tijd zijn volgende tablet te geven, anders zijn we echt te laat en is hij al te ver in de rebound om weer op de ritalin te gedijen lijkt het wel. Toch een positief punt, hij heeft de dag van vandaag op school zonder problemen doorgemaakt.....