Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
lina

lina

02-07-2014 om 17:31

twee kinderen in twee verschillende scholen na de zomervakantie!

hallo ouders,
ik heb 3 kinderen op een basisschool, maar omdat het niet goed gaat met mijn zoon zal hij naar de zomervakantie starten op een speciale school in een andere wijk, maar ik heb ook nog een dochter die na de zomervakantie begint in groep3 en blijft hier op deze school.
nu mijn zorg is van twee verschillende scholen in twee verschillende wijken.
ze moeten beiden op tijd op school zijn en opgehaald worden. mijn zoon gaat dan naar groep4 en is 7 jaar oud dus vind ik hem te jong om alleen naar school te laten gaan en terug(is toch niet om de hoek)dus moet ik hem zelf brengen en ophalen wat ik dan waarschijnlijk met de fiets moet gaan doen en ben geen goede fietser. doe namelijk alles lopend!
er zijn hier geen andere ouders in de straat waar mijn dochter mee kan rijden en of mee lopen. als ik rijbewijs en een auto voor de deur zou hebben zou dat helemaal geen probleem zijn, maar lopend... en als dat met de fiets zou gaan, zou ik het ook niet redden ben ik bang want ze liggen in verschillende wijken. leerlingenververvoer is voor kinderen die meer dan 4km weg wonen, dus niet voor ons! vind dit zo moeilijk en geef me nu al veel stress van hoe ga ik dat nou doen straks....?
ik sta open voor tips en hoe anderen ouders dat opgelost hebben die geen auto voor de deur hebben
alvast bedankt voor jullie hulp en of reacties

groeten lina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wizzer

wizzer

02-07-2014 om 18:18

oefenen met fietsen

Gelukkig nog een hele zomer, dus genoeg tijd om zelf te oefenen met fietsen en je zoon te laten oefenen. 4 km valt best mee, meestal is vanaf een kwartier voor schooltijd wel de gelegenheid om een kind af te zetten, dan kun je daarna door naar de volgende school. Zijn de begin- en eindtijdstippen gelijk trouwens?

lina

lina

04-07-2014 om 13:51

wizzer

de school waar mijn zoon gaat beginnen begint wel 15 min later dan die van mijn dochter, maar omdat ik eigenlijk niet zo een goede fietser ben en nog een 8 maanden oude baby heb, maak ik daar me zorgen over van hoe ga ik dat precies en red ik het wel vooral in de winter? is het beter om een bakfiets te halen of een fietskar? of toch een voorzitje te kopen voor de kleine en een anhangfiets voor mijn zoon of hem toch laten fietsen? en mijn dochtertje ook?
wil dat alles uiteindelijk rustig verloopt daarom en zit nu al te stressen......

lina

lina

04-07-2014 om 13:53

wizzer

oh ja mijn dochter is om 15:15 uur klaar met school en mijn zoon om 15:00 uur maar of hij gelijk buiten komt is de vraag daarom mijn zorg

Thursday Next

Thursday Next

04-07-2014 om 14:16

fiets

bakfiets kan (zie het antwoord van Rafelkap in het andere draadje) en fietskar kan nog voor de jongste.
Wij hebben ook aanhangfietsen gehad, maar alsje zelf niet goed en prettig fietst zou ik dat niet doen, net als een voorzitje.
Je kan natuurlijk wel goed leren fietsen deze zomer, aanhangfiets, voorzitje en een kind mee laten fietsen is wel een goede oplossing voor deze situatie. Kinderen kunnen ook nog om de beurt zelf meefietsen. Maar eerst moet jij zelf zeker zijn op de fiets en er dan pas van alles aanhangen!

Eva

Eva

04-07-2014 om 15:21

Draadje stoppen

Er zijn twee draadjes. Niet zo handig, denk ik. Ik zou dit draadje helemaal stoppen en alleen nog die in Ouders en School Open laten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.