Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Vogel

Vogel

16-01-2017 om 20:45

Tv-tip: Het is hier autistisch

Vanaf a.s. donderdag om 21.05 bij BNN. Filemon Wesselink onderzoekt of hij autisme heeft, en bezoekt diverse autisten.

O dankje Vogel

http://programma.bnn.nl/het-is-hier-autistisch
Ik meldde het zoon en die had er ook al van gehoord. Lijkt interessant.
Ik kijk meestal niet naar BNN, die vind ik te overprikkelend.

Bedankt, Vogel

Voor de tip!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

17-01-2017 om 10:57

Bedankt voor de tip

Ik ga het zeker volgen. Ik hoop alleen dat het niet "alles voor de kijkcijfers" wordt en dat ze er een freakshow van hebben gemaakt. Wat dat betreft kreeg ik een naar voorgevoel toen ik gisteren de voorstukjes bij Jinek zag: een savant en een zwakbegaafde jongen. Ook zij hebben aandacht nodig, laat dat duidelijk zijn.

Maar juist mensen als Filemon, die op volwassen leeftijd de diagnose hebben gekregen, verdienen aandacht. Ik ken Filemon niet en weet niet hoe zijn leven tot nu toe verliep, maar veel mensen die op volwassen leeftijd een diagnose kregen, met name vrouwen die vanwege "compensatiegedrag" lastig die passende diagnose kregen, lopen hopeloos vast in werk, gezin, sociale contacten. Krijgen na de diagnose ook te maken met veel onbegrip, omdat men vaak denkt dat autisten alleen maar zijn zoals die zwakbegaafde jongen of blinde savant die na 1 keer luisteren een muziekstuk naspeelt.

Maar ik ga het volgen. Ik ben heel benieuwd.

Heronderzoek

Filemon heeft in 2015 een persoonlijkheidstest gehad waaruit bleek dat hij wat autistische tikjes had. De aflevering donderdagavond kan leiden tot een stormloop op heronderzoeken als blijkt dat de persoonlijkheidstest een andere uitslag laat zien.

Het is niet alleen Filemon die het programma vorm geeft want de regieman is degene die de beelden aan elkaar rijgt. Ik ben benieuwd of en hoe ze de persoonlijkheidstest in beeld brengen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.