anna van noniemen
16-01-2013 om 19:43
Trots op mijn oudste
Niet iedereen zal het weten, maar we zijn van heel diep, heeeeeeeeeeeel diep gekomen met hem. ADHD/ODD, zware gedragsproblemen noem maar op. Behandeling gehad, cluster 4 en nu in de 3e van VMBO-basis. Eerste 2 jaar ook de nodige strubbelingen, ondanks zorgklas, en toch gelukt op regulier te blijven.
Gisteren is hij op een stage-adres gaan praten, in april moeten ze 2 weken stage lopen. Hij is aangenomen! Zelf geregeld, ok, we hebben hem wel een beetje moeten aansporen, maar is dat niet puber eigen?
Vandaag... Hij is met een leerkracht gaan praten omdat hij het niet eens was met de becijfering. Samen met de zorgverlener van school, waar hij al geweest was. Hij is keurig netjes gebleven. Uiteindelijk bleek zelfs nog dat de leerkracht in magister een verkeerd cijfer had ingevoerd. Het leverde geen voldoende op, maar wel een halve punt meer dan er stond! En hij weet nu ook dat hij gewoon wat vaker moet gaan vragen als hij dingen niet snapt. Probleem is dat de klas bij die vak erg druk is....Hij hoort soms gewoon delen niet....
Maar goed, hij is keurig netjes gebleven, niet boos geworden, niet gescholden....Supertrots!
amk
16-01-2013 om 20:51
Weet je zeker dat hetdezelfde is?
dit is toch de zoon die begin van het schooljaar bijna verwijderd werd?
Wat is dit geweldig zeg. Geeft vertrouwen voor de toekomst.
anna van noniemen
16-01-2013 om 20:54
Nee
deze zoon stond voorgaande 2 jaren wel met 1 been buiten, maar dit schooljaar is er, klopklop, nog niet 1 akkefietje geweest!
Karmijn
16-01-2013 om 21:12
Anna
Ik weet het nog hoor, die posten van jouw, toen het niet goed ging met je oudste hebben toen diepe indruk op me gemaakt.
Tjonge jonge, wat zul je trots zijn op hem! Jullie zijn er wel voor op je tandvlees geweest, maar het is heerlijk dat het resultaat er toch ook is!
Leuk zo'n draadje
wil40
17-01-2013 om 08:11
Fijn!
Fijn dat het goed gaat met je zoon! Dat geeft rust en een gezelliger kind!
P
18-01-2013 om 12:37
Fijn
Ja ze worden ouder (en wijzer ...).
Vergeet niet dat je zoon straks gewoon op kan klimmen op het MBO en nog heel ver kan komen, hij is nu oud en wijs genoeg om dat straks in te zien.
Wat wil hij gaan doen dan eigenlijk of weet hij dat nog niet?
anna van noniemen
18-01-2013 om 21:43
Na jarenlang dolfijnentrainer te willen worden (hoewel, eigenlijk nog steeds wel) snapt hij inmiddels ook wel dat iets achter de hand hebben voor als dat niet lukt wel verstandig is. Hij wil de elektrotechniek in. Dat is denk ik ook wel wat voor hem. Beetje kunnen knutselen en frutselen, wel moet hij zijn impulsen nog wel iets beter onderdrukken hahahhaha (vandaag had het weer geleid tot het kapot gaan van een aantal lampen....zucht, maar goed)
P
18-01-2013 om 22:42
Oh leuk
Dat wil mijn jongste ook nadat ik hem heb verteld dat hij dan nooit buiten in de regen hoeft te werken (of hoogstens onder een tentje) maar vaker nog: gewoon lekker binnen!
anna van noniemen
19-01-2013 om 12:42
Hahahah p.
geweldig! Ja, voor oudste, die het altijd koud heeft, zal dat ook wel goed uitkomen inderdaad. Mooie bij het bedrijf waar hij straks stage loopt, ze hebben ook een bedrijfsschool waar hij zijn MBO t/m nivo 4 zou kunnen halen en de meesten schijnen de MBO waar 2 jaar voor staat in 1 jaar te kunnen doen, dus dat is alleen maar mooi! Heb gezegd, warmhouden daar!
Marjolein
20-01-2013 om 20:19
P, niet altijd...
Het scheelt nogal of je bij een installatiebedrijf in de elektrotechniek werkt = meestal binnen, of bij een netwerkbedrijf in de elektrotechniek werkt = bijna altijd buiten.
Wel de juiste vervolg opleiding kiezen, dus!
P
21-01-2013 om 19:24
Marjolein
Dat snap ik maar in de stromende regen hoef je nooit te werken (vandaar dat ik er nog bij had gezet: een tentje).
anna van noniemen
21-01-2013 om 21:58
En vandaag
had hij voor dit vak weer een cijfer gekregen en nu staat hij gewoon weer voldoende! Ja, ik denk ook wel dat hij er gaat komen, maar wat heb ik er slapeloze nachten van gehad!