anna van noniemen
23-05-2012 om 16:31
Trots
vandaag een gesprek op school oudste, en met de amb.begeleider. Het rugzakje loopt binnenkort af, dus meteen voor de herindicatie ook. Het gaat goed met zoon, we hebben een paar flinke hobbels moeten nemen, waarbij school soms de vraag had of hij wel op regulier paste. Maar vandaag is duidelijk gemaakt dat hij gewoon naar het 3e leerjaar gaat, wel met rugzakje, maar dat is een reguliere klas uiteraard. Het zal niet allemaal rozengeur en manenschijn zijn, maar de amb. begeleider denkt dat zoon een goede basis heeft inmiddels, zowel in wat hij op school heeft geleerd als in opvoeding, en dat is wel erg fijn om ook van anderen te horen!
Enige zorg zal zijn, er komen ook kinderen uit andere klassen bij hen, en het is de vraag of die ook allemaal zo welopgevoed zijn, aldus de mentor van onze zoon En hoe gaat hij daarmee om.
Maar goed, we houden de vinger aan de pols!
Quin van der Veer
23-05-2012 om 16:44
Ah, grappig, ik was net ook van plan om een Trots-draadje te starten, ben je me net voor!
Super te lezen dat het zo goed gaat na wat er allemaal is voorgevallen en die hobbels (noem ze maar bergen), van harte!
Hier ben ik ook enorm trots nadat ik een beschreven papier vond in de tas van zoon (gr.6, ADHD, PDD-Nos) waarvan ik dacht dat een oudere leerling het had geschreven. Bleek ie het zelf gedaan te hebben; het was leesbaar, goed opgebouwd, bijna geen schrijfvauten, en helemaal zelf gedaan. Echt, al die inspanningen lonen de moeite, er zijn kennelijk echt een paar kwartjes gevallen.
Karmijn
23-05-2012 om 21:29
Ook
Ook ik ben trots. Zoon doet het goed op het vo, gaat zo waar met plezier naar school en haalt mooie cijfers.
Rugzakje wordt niet verlengd, omdat het zo goed gaat. Geweldig trots en blij.
En ik vind het ook heel leuk om te horen dat het met jullie jongens goed gaat. Jeetje anna, weet je nog, dat hij op het punt stond van school gestuurd te worden? Wat kan het toch verkeren he? Geniet er maar van
anna van noniemen
23-05-2012 om 22:27
dat ligt me nog erg vers in het geheugen en juist daarom willen we toch verlenging aanvragen, omdat hij volgend schooljaar in een reguliere klas komt, met "gewone" kinderen. En onlangs zijn ze door deze "gewone" kinderen tijdens PSO-uren (dat heeft met het maken van de keuze te maken) enorm vernederd en gepest... Eerlijk is eerlijk, de jongens van de "zorg"klas hebben heel goed opgepakt, hebben niet gereageerd op de zeer kwetsende benamingen die ze toegeworpen kregen. De dag erna zijn ze meteen met de mentor gaan praten (ze hebben de PSO eind van de dag, daarna zijn ze vrij). Deze heeft meteen de coordinator ingeschakeld en de heren, de zogenaamde "normale" kinderen zijn zo ernstig toegesproken dat ze de week erna geen woord meer hebben durven zeggen. School heeft dus meteen korte metten er mee gemaakt!
Maar goed, volgend jaar zitten ze dus wel met "gewone" kinderen in een klas, of dat deze zijn is maar de vraag, maar toch...
Evanlyn
23-05-2012 om 23:45
Korte metten
Dat geeft toch wel vertrouwen, nietwaar? Kinderen zijn nooit engeltjes, maar ze zijn meestal wel leerbaar. Het ligt op het bordje van school om iets aan ongewenst gedrag te doen en dat doen ze hier dus ook. Je zal ze de kost moeten geven die het niet doen!
En natuurlijk een pluim voor de "zorgenkindjes" dat ze zo volwassen gereageerd hebben op dit kinderachtige gedoe.
anna van noniemen
24-05-2012 om 19:46
Ja, ben heel blij
dat school het meteen zo heeft opgepakt, maar realiseer me ook dat de lijnen met de mentor nu nog erg kort zijn, omdat ze in de zorgklas zitten. Mentor zelf zegt ook, in hoeverre er volgend jaar nog zo veel controle is....Aan de andere kant, misschien is het ook wel goed, mijn ervaring in het VO is dat leerkrachten zoveel leerlingen voor zich krijgen, dat je niet altijd op het netvlies blijft hangen. Maar goed, we zullen zien en voor nu blijven we heel even op de vleugeltjes zitten