Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Petra.v.S.

Petra.v.S.

14-09-2012 om 11:52

Tijdelijk meldpunt thuiszitters kinderombudsman

Gisteren was bij Hart van Nederland dat er een tijdelijk meldpunt is opgezet van de kinderombudsman. Volgens mij is het maar een paar weken open voor meldingen.

Iedereen die een kind heeft wat (tijdelijk) niet naar school kan en daardoor gedwongen thuis zit kan het daar melden. Ook meldingen van thuiszitten in het verleden kunnen worden gedaan.

http://www.kinderombudsman.nl/351/kinderrechten/meldpunt-onderzoek-naar-recht-op-onderwijs/

Aan de hand van alle meldingen wordt een rapport gemaakt en dat wordt in januari 2013 aan het nieuwe kabinet aangeboden.

Het is dus belangrijk dat er zo veel mogelijk meldingen komen omdat nu helemaal niet bekend is hoe groot dit probleem is in Nederland.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

14-09-2012 om 12:25

Laatste dag!

Je bent dus net op tijd, Petra

Ingevuld

Bedankt voor de herinnering. Inderdaad zit dochter nu een half jaar thuis. Moet nog voor intake en kan dan op zijn vroegst ergens in oktober beginnen. Als ze aangenomen wordt. Ambtelijke molens, geldgebrek enzovoort.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

14-09-2012 om 20:28

Zo, echt net op het nippertje dus

Als ik het niet toevallig had gezien gisteren op tv had ik het helemaal niet geweten. Wel vreemd dat er zo weinig aandacht aan is gegeven. Ik ben het tenminste nog niet eerder tegengekomen.
Ik heb ook melding gedaan want mijn zoon heeft ook een half jaar thuis gezeten.

fryskdumke

fryskdumke

14-09-2012 om 22:47

Annej

oei wat frustrerend.... krijgt je dochter nu helemaal geen onderwijs??

Fryskdumke

Krijgt geen onderwijs inderdaad. Maar als ze binnenkort kan beginnen ben ik wel tevreden. Ze is heel angstig geweest, nog. En dan werkt het ook allemaal zo traag dat ik me er inmiddels wel bij neergelegd heb. We wachten het even af. Ik heb er alles aan gedaan om haar op school te houden danwel thuis te leren, dan wel goede voorzieningen te regelen. Het is niet anders. Het is wel schrijnend vind ik. Maar blijkbaar moet het eerst goed fout lopen voor een kind geholpen wordt. Ondanks al die praatjes over vroegsignalering. Maar ik heb wel veel vertrouwen in de school waar ze nu mogelijk naar toe gaat. En vreemd maar waar, inmiddels heeft ze ook een vriendje. En dat geeft haar toch weer een beetje zelfvertrouwen. Voor mijn dochter is het helemaal niet leuk, maar ze is nu al zo lang angstig dat het voor haar ook een staat van zijn is. Ik hoop dat ze aan de angstmedicatie mag. Ze zijn wat aarzelend omdat ze nog zo jong is en eerst cognitieve therapie gehad moet hebben. Dat krijgt ze nu. Maar ik sta alweer klaar met de valeriaan als de school gaat beginnen. Dat dempt wat zodat ze er wat beter tegenaan durft te gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.