Hopeloos op zoek
18-09-2015 om 10:56
Teken dit manifest
In mijn zoektocht naar passende hulp voor mijn zoon kwam ik dit initiatief tegen. Was verbaast dat het nog niet op OO geplaatst was met het verzoek om te tekenen. Dus daarom doe ik het nu.
Een groep gehandicapten die strijd voor gelijke behandeling en gelijke rechten. Ze strijden ervoor dat er gekeken gaat worden wat een gehandicapt persoon werkelijk nodig heeft en dat men stopt met proberen de handicap in een hokje te plaatsen waarvoor die hulp gegeven mag worden.
Ze strijden voor de onnodige herkeuringen van personen waarbij de handicap nooit meer over gaat
Aangezien ik een kind heb dat ook niet helemaal past binnen de afgebakende hulp paden zijn wij al tijden op zoek naar passende hulp maar lopen overal tegen een muur van bureaucratie op.
Ik zou zeggen teken allemaal!
Leen13
19-09-2015 om 13:53
En nu concreet
Ik kan niet zien wat er concreet gevraagd wordt. Dat maakt het wat vaag. Waartoe roept het comite op? Om betere 'toegankelijkheid' van de samenleving voor mensen die er niet spontaan in passen? Wat houdt dat dan in?
Hopeloos op zoek
19-09-2015 om 15:28
in de rode balk rechtsboven kijken
Daar kan je als je op manifest klikt zien wat de stellingen zijn en een toelichting lezen. Bij wie zij wij kan je ervaringsverhalen lezen van gehandicapten.
Als je handicap niet precies binnen het kader valt waarvoor hulp x gegeven mag worden krijg je soms niet helemaal passende hulp of zoals in ons geval helemaal geen hulp.
Daarom roep ik hier mensen op ook te tekenen.
Leen13
19-09-2015 om 15:51
Wantrouwen en bureaucratie
http://www.wijstaanop.nl/stellingen.html
Inderdaad, een terechte opmerking Hopeloos. Maar die stellingen zijn ook voor alle mensen van belang. We worden allemaal doodgegooid met wantrouwen en bureaucratie. Maar ik teken.
Neemt niet weg dat er altijd ook een goede mogelijkheid moet zijn om fraude te voorkomen. Te beginnen met het doorgevoerde privatiseren van publieke middelen en het toelaten van schimmige bureautjes daarmee.
De uitvoering van het PGB door het SVB laat ernstig te wensen over maar als systeem lijkt het me wel de best mogelijke oplossing, mits het eenvoudiger wordt in de uitvoering met troubleshooters voor de aansluitingsproblemen.
Leen13
19-09-2015 om 16:25
Brief aan de Koning
https://iederin.nl/nieuws/17663/dan-maar-een-brief-aan-de-koning/
Uit de troonrede.
" Dan maar een brief aan de Koning
“In Nederland moeten mensen kunnen rekenen op goede zorg, hoogwaardig en toegankelijk onderwijs, adequate sociale voorzieningen en een goed functionerende woningmarkt en arbeidsmarkt…”
Majesteit, De Raad voor de Rechtspraak meldt aan de NOS dat er in de eerste acht maanden van dit jaar 1438 rechtszaken liepen tegen besluiten van gemeenten om op zorgvoorzieningen te korten of deze zelfs helemaal te schrappen. Dat is een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. Blijkbaar zitten er toch nog weeffouten in het nieuwe systeem waardoor mensen zich tot de rechter moeten wenden. Hun gemeente doet niet wat zij beloofde, namelijk de passende zorg en ondersteuning leveren die mensen nodig hebben."
Het kabinet maar ook de initiatiefnemers van het manifest doen een beroep op een mentaliteitsverandering. De overheid noemt dat ' participatie' en hoopt dat werkgevers zelf meer arbeidsgehandicapten in dienst gaan nemen. Maar zelfs quota helpen niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.