Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
amk

amk

14-05-2013 om 11:39

Tangle ervaringen

Hoewel mijn dochter een NADH kind is heeft ze de gewoonte om haar vingernagels te slopen als ze tv kijkt, een boek leest of overal eigenlijk waar ze geen 2 handen voor nodig heeft.

Ik hoorde van iemand dat een tangle dan de onrust in de handen kan wegnemen doordat ze dan wat anders doen. Hebben jullie er ervaring mee?
http://toysforhands.com/

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

14-05-2013 om 12:22

Heb er ook wel eens naar gekeken, voor zoon die afwisselend nagelbijt, neuspeutert, lipplukt of haartrekt, maar ik had het idee dat je het ten eerste met van alles gratis kunt vervangen (zoon heeft een tijdje een zelf gevonden wrijfsteentje gebruikt) en het ten tweede maar de vraag is of een zelf aangewende tic kan worden afgewend met iets wat een ander je in handen stopt.
Het was dat zoon zelf zei dat hij het zat was om aan zijn haar te trekken op school omdat hij zoveel commentaar kreeg, dat gaf hem de motivatie.

amk

amk

14-05-2013 om 12:25

Intrinsieke motivatie

die is er zeker, want ze wil graag lange nagels net als mama. En dan van die leuke nagellakjes er op. Ze wil het zelf wel proberen.

lisbeth

lisbeth

14-05-2013 om 13:43

Wordt niets mee gedaan

ADHD dochter heeft er eentje. maar het ding slingert meer rond dan wat anders. Voor ons het geld niet waard

Karmijn

Karmijn

14-05-2013 om 13:55

Hier

Wat hier hielp tegen kluiven (op zijn kleren, gatsiejakkie), was kauwgom. Voor friemelende handen hielp het om veel hangers aan de sleutelbos te doen, steentjes in zijn broekzak. En kneedgum. En van die gekke pennen, met veertjes en zo.

Ik vind die tangle ook duur.

toja

toja

14-05-2013 om 19:51

Niet

Hoi,
Voor zoon ook eens zo'n tangle gehad. Hij doet er niets mee. Als ik het nog kan vinden, wil ik het wel opsturen?

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

ishtar

ishtar

14-05-2013 om 20:40

Geleend

van de ergotherapeute. Die dacht dat zoon zo ook meer zou opnemen van wat er op school verteld werd. Maar zoon werd zo door het ding in beslag genomen (en bleef erdoor in beslag genomen, meestal zakt dat wel af na een week of wat) dat het alleen maar averechts werkte.

Helaas ook geen goede ervaring, maar...

Ik heb mijn drie kinderen ook alledrie eens een tangle in de schoen laten krijgen. Ze zijn wel leuk, maar duidelijk niet leuk genoeg. Na een paar dagen werden ze niet of nauwelijks meer bekeken. Maar op een gegeven moment kwam een van mijn kinders thuis met de vraag of de tangle mocht worden uitgeleend aan klasgenoot X, om te kijken of die er baat bij had. En ja, X bleek er wel baat bij te hebben, dus de onze verstoft verder in een kinderkamer, want X heeft er nu zelf twee.

amk

amk

14-05-2013 om 22:29

Duur?

dat valt toch wel mee: ik heb vanmiddag de duurste variant van de winkel gekocht 5.50 voor de textured variant. Vanavond heeft het in elk geval geholpen.

Ze kluift niet op haar nagels maar zet haar nagels in haar nagelriemen tot bloedens aan toe.
Tijdens het tv kijken heeft ze er heerlijk mee zitten rommelen. Morgen wil ze 'm mee naar school.

Karmijn

Karmijn

15-05-2013 om 00:01

Ik dacht dat die dingen duurder waren, twintig euro of zo, heb ik ooit op een beurs gezien dacht ik.
Nou ja, vijf euro, dat is wel te doen.
Leuk dat je dochter het okevindt.

Rafelkap

Rafelkap

15-05-2013 om 06:10

Meteen

meteen gesloopt, ligt in honderd stukjes. Je kan namelijk die vlakjes uitelkaar trekken. Dus ik weet niet hoe rustgevend er is om ermee te friemelen

Evanlyn

Evanlyn

16-05-2013 om 12:47

Hier wel goed

Het ligt op zijn tafel op school. Volgens hem zelf werkt het, de juf heb ik nog niet gesproken. Misschien hangt het ervan af waar de onrust vandaan komt?

Twíntig euro?

Volgens mij had ik ze voor 3,50 per stuk, één of andere actie was dat.

amk

amk

17-05-2013 om 14:57

Tot nog toe

gaat het goed, ik wil na de vakantie een gesprek met de meester over iets anders, maar dan zal ik ook naar zijn ervaring vragen.
Thuis werkt het in elk geval wel. Maar het is natuurlijk nog maar erg kort. Het nieuwtje is er nog niet af.

Ik heb er ook 1 voor mijzelf gekocht en ik merk wel verschil. Kan me beter concentreren bij het werken.

mama75

mama75

29-05-2013 om 19:23

Hier niet

dochter (11) had ook tangle. Een dure variant, van meer dan 10 euro, want die was volgens haar het fijnste. Even ging het goed, toen uitte ze haar frustraties op het ding en was ie gesloopt en niet meer in elkaar te krijgen.
Ze heeft nu een armbandje dat ze in haar handen pakt en waar ze mee friemelt, bij frustratie breekt ze een potlood (maar ik sla niemand meer, mama) en kneedgum werkt ook fijn.
Op therapie heeft ze met haar handen in de scheerschuim gespeeld en ondertussen hele gesprekken gevoerd, die gaan we thuis ook een keer uitproberen (bij mooi weer buiten, denk ik)

amk

amk

29-05-2013 om 21:59

Tot nog toe

werkt het. Bij het tv kijken rommelt ze er mee. En op school heeft ze 'm nu ook bij de toetsen. Het helpt haar te luisteren naar de vragen en hoe verrassend dan snapt ze de vragen ook. Hij is 1x ingenomen omdat ze er mee zat te klieren, maar dat heb ik ook gezegd tegen de leraar. Als hij er last van had (en dat heeft hij niet snel)dan moest hij 'm innemen.

Ik heb er nu ook 1 voor mezelf gekocht, ik gebruik 'm bij saaie vergaderingen en stress klussen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.