Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
annika

annika

05-06-2012 om 15:22

Steeds meer verlegen - heeft iets te maken met add behandeling?

Zoon is 9 en begint steeds meer verlegen gedrag te vertonen. Tegen (vreemde) volwassenen was hij altijd al wat voorzichtig maar nu ook in de klas (grote groepen) en bij vriendjes. Hij ligt prima bij vriendjes, maar hij gaat steeds meer moeite hebben om bijvoorbeeld te vragen of een vriendje wil komen spelen. Als zij hém vragen (mag ik bij jou spelen) dan is dat altijd goed en het spelen gaat ook prima.

Ik vraag me af, waarom nu meer verlegen dan vorig jaar? Is dat de leeftijd of heeft het misschien iets te maken met zijn add die afgelopen half jaar is ontdekt. Er wordt aandacht in de klas aan besteed (met succes) en hij heeft medicijnen (lijkt goed te helpen, maar hij wordt er wel wat stiller van, minder impulsief en het luidruchtige springerige vrolijke is er soms een klein beetje af)

Wat moet ik er verder mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

05-06-2012 om 18:23

Misschien

lijkt hij meer verlegen omdat de impulsiviteit is onderdrukt???
Verlegenheid kan natuurlijk ook versterkt zijn door meer negatief zelfbeeld, maar dat ligt niet voor de hand als je bedenkt dat hij juist wat meer gerichte aandacht voor zijn probleem krijgt. Ik denk echt het eerste en herken het ook een beetje, dat gevoel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.