Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-10-2012 om 13:39
Wat zijn de ervaringen met 'speciale'uitzenbureaus voor bijvoorbeeld Wajongers, hoogopgeleide Wajongers, of lichamelijk gehandicapten?
Bureaus zoals deze. http://www.onbegrensdtalent.nl/ Op de site staan allemaal succesverhalen, maar hoe moet ik die plaatsen?
Zijn dit soort bureaus de oplossing voor het probleem dat je als zorgenkind moeilijk een baas vindt die door je handicap heen kijkt? Of kunnen deze mensen je ook niet echt helpen? Of kunnen ze je heel goed helpen, maar is er een enorme wachtlijst?
En als je aan jet werk komt ben je dan toch vaak slachtoffer van 'subsidie afgelopen, wieberen' constructies? Zijn het niet meer dan veredelde reintegratiebureaus?
Bij voorbaat dank voor jullie evaringen!
Corry.
03-10-2012 om 16:28
Vanuit werkgeverskant
Wij huren wel eens mensen in van een bureau met medewerkers met ASS. Voor nogal repeterend werk. Niet echt iets waar je een boeiende carriere mee opbouwt. En dan is er wel een begeleider van de medewerkers beschikbaar. Dat is bij sommigen ook heel hard nodig want zij blijken ondanks het repeterende karakter van het werk toch heel onzeker over de te zetten stappen. Bij anderen gaat het wel heel makkelijk.
Ik weet niets van de rechtspositie etc. van deze mensen, want ik had slechts zijdelings met ze te maken.
03-10-2012 om 18:49
Wel aan het werk.
"Wij huren wel eens mensen in van een bureau met medewerkers met ASS. Voor nogal repeterend werk. Niet echt iets waar je een boeiende carriere mee opbouwt"
Maar ze zijn dus wel aan het werk. Dat is in ieder geval iets. Of het boeiend is, is een tweede.