Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-04-2016 om 14:05
De middelbare school van onze zoon neemt passend onderwijs niet serieus. Hij kan er in een drukke klas niet toe komen zijn huiswerk goed op te schrijven. Sommige leerkrachten helpen hem daar wel bij, terwijl andere het niet nodig vinden. Daardoor gaat hij maar net over naar 3 VWO, en misschien toch niet. Ik werk thuis veel met hem en dat gaat goed. Hij is heel gelukkig op school en heeft een fijn vriendengroepje, wat heel bijzonder is voor hem - vroeger had hij nooit vrienden. Het is dan ook een hele vriendelijke school, maar helaas niet erg georganiseerd.
Er is een speciale HAVO/VWO school, maar dan moet hij wel verder reizen (waaronder een nogal verlaten stukje) en ik vraag me af of er veel kinderen zitten die wel eens flippen of heel druk zijn, want daar kan hij slecht tegen. En kunnen ze daar academisch gezien echt veel meer uit een kind halen? Mijn man vindt het niet zo'n goed idee, de school moet maar beter zijn best doen. Tja.
Wie heeft er ervaring met speciaal onderwijs? AnneJ?
10-07-2016 om 22:19
PFFF
Afstromen jongste is - voorwaardelijk - teruggedraaid. Ik loop alleen nog op adrenaline, heb de school nederig bedankt. Kind helemaal gelukkig, belooft hard te gaan werken, doet altijd wat ze belooft dus heb er vertrouwen in.
PGB...tja, heb ik ooit gehad, maar liep er inderdaad tegenaan dat het voor schoolse zaken niet mag. En dat was nou net het enige dat hij nodig had. Nu betaal ik zelf via Zorgstudent. Probleem is alleen dat er in de klas niets gebeurt. Zijn begeleider richt zich alleen op hem en laat de leraren zwemmen.
Mirreke, nu ik van het gedoe van jongste af ben, ga ik je mail nog eens rustig lezen!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.