Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Ava

Ava

26-08-2012 om 12:33

Sova-training

Een tijd geleden kregen wij het advies om voor kind (6 jr, asperger) een SoVa-training te zoeken. Na flink zoeken heb ik diverse cursussen gevonden maar die waren of wel voor de leeftijd maar niet de doelgroep of andersom. Er is ons aangeraden toch echt een SoVa training te zoeken waar men vanuit een kader werkt, vanwege asperger. Dus niet 'we labellen kinderen niet en dan zien we dus wel wat we tegenkomen'. Dat is denk ik handig voor het geval er geen sprake was van asperger Wie weet er een in Diemen of in Amsterdam?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Moeilijk

Er is een AIC in de Derkinderenstraat, daar zou je het ook nog kunnen vragen. Of bij de Leo Kannerpoli in Amsterdam. Mijn dochter heeft een 'gewone' sovatraining gehad via de basisschool. Dat hielp wel wat. Verder proberen we samen veel te puzzelen. Ook hebben mijn kinderen veel gehad aan social gaming, maar dat is vooral handig als kinderen iets ouder zijn. Misschien kun je al beginnen met Club Penguin. Omdat ze moeilijk generaliseren is het ook moeilijk om een aanbod op maat te geven. Groepstrainingen zijn ook niet altijd geschikt. Belangrijk is om bij je kind aan te geven wat die goed doet en dat te benoemen en lastige sociale situaties voor te bereiden met tekst en puzzelen. Ja en ik vind het ook een gemiste kans dat er zo weinig is voor dit soort kinderen en hun ouders op het terrein van ontwikkeling. Een individuele autismecoach zou ook handig kunnen zijn. Als die er niet zijn ben je het dus zelf.

dihanne

dihanne

29-08-2012 om 11:04

Kanjertraining

wij hebben met onze aspergerdochter een kanjertraining gedaan
ze was toen denk ik ook zes
ze kon nog net meedoen met de kleutervariant, waarbij je als ouder de hele tijd aanwezig bent (als dat nog zo is natuurlijk)

ik vond het een goede training, en ze heeft er veel geleerd.

maar het ene meisje met asperger is het andere niet natuurlijk

misschien toch de moeite waard om de Kanjertraining te onderzoeken?

groetjes
Dihanne

Tessel Zwart

Tessel Zwart

01-09-2012 om 12:16

Praktijk voor kinderen

Beste Ava,
We zijn een jonge psychologenpraktijk met veel ervaring met kinderen met autisme. Op het moment vormen we een sovagroepje voor eind september. We hebben al een aantal aanmeldingen van kinderen met een ASS diagnose en daar zou jouw zoon/dochter prima bij kunnen.
Ik hoor het graag op [email protected]
groeten, Tessel

Ava

Ben benieuwd of je inderdaad een passende training vind voor je kind.
Lees vooral jezelf goed in, bijvoorbeeld bij Autisme Centraal, http://www.autismecentraal.com/public/shop.asp?lang=NL&pid=36&spec=all
Als je dan contact hebt met trainers kun je zelf beoordelen of je wel dezelfde taal spreekt en dezelfde kennis over autisme deelt.
Lijn1/Tessel Zwart:
http://nl.linkedin.com/pub/tessel-zwart/14/312/204
De Bascule kan een intimiderende instelling zijn voor ouders en kinderen. Bovendien ben ik zelf niet zo geïmponeerd van de praktische kennis op het gebied van autisme. Het is vooral een gezondheidszorg verhaal waar meer naar de problemen dan naar de oplossingen gezocht wordt. Meer de diagnose, en het mishandelingsverhaal, dan de dagelijkse praktijk zeg maar. Lijn 1 kan een kans zijn, en zeker op korte termijn, maar ook een valkuil. Waarschijnlijk moeten ze meer van jou kind leren dan jou kind van hen. Mijn kind heeft een paar keer meegedraaid in een sovaggroep van de Bascule. Daarna maakten ze hem uit voor een psychopaat.

Anniah

Anniah

07-09-2012 om 23:29

Leren

Ik kan je alleen adviseren goed te kijken wat jouw kind nodig heeft om te leren en goed te informeren wat de sovatraining te bieden heeft en of dat wel aansluit. Hier een slechte ervaring met sovatraining door onze onervarenheid waardoor we onvoldoende gelet hebben op de inhoud van de cursus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.