Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-05-2017 om 11:06
Ik stel deze vraag voor iemand anders. Een gezin dat ik ken hebben een pleegkind met slaapproblemen. Het kind is 10 jaar, heeft een hechtingsstoornis en ADHD. Het gebruikt melatonine en ritalin. Desondanks ligt het vaak tot half 2 wakker en is dan de volgende ochtend om half 7 weer op.
Wie weet een goede plek waar het slaapprobleem kan worden onderzocht. Ik weet dat er iemand is op het forum die bij een slaapkliniek o.i.d. is geweest met haar zoon. om o.a. melotanine goed te laten instellen. Weet alleen niet meer wie dit was.
27-05-2017 om 09:21
gewoon naar de huisarts
De huisarts moet dit wel weten, er zijn misschien meerdere van dit soort klinieken. Gewoon vragen.
Van wat ik weet kan het ook best aan de melatomine liggen, als ze dit zelf dokteren. Je zou denken dat je meer moet hebben, maar soms moet je juist minder omdat het de problemen vergroot.
27-05-2017 om 12:18
Volgens mij was dat Elisa Gemani
die met haar zoon naar de slaappoli van het ziekenhuis Gelderse Valei in Ede is geweest. Dacht ik hoor, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Aagje
27-05-2017 om 13:51
En in Utrecht zit het ziekenhuis dat samenwerkt met Ede
Mijn dochter is in Utrecht geweest. Verwijzing kwam van de GGZ, maar had ook via de huisarts gekund.
https://www.geldersevallei.nl/afdelingen/119/slaapcentrum
Uit onderzoek kwam inderdaad de conclusie dat ze veel te laat melatonine aanmaakte. Het juiste tijdstip is door hen voorgeschreven. En ze is gestart met lichttherapie zodat de melatonine in de ochtend direct wordt afgebroken.
01-06-2017 om 16:20
Bedankt!
Ja, Elisa Germani was het inderdaad volgens mij.
Gelderse Vallei dus. Is niet echt in de buurt. Maar zal het doorgeven.
Utrecht is denk ik iets beter aan te rijden.
En ik ga even een melding doen bij forumbeheer over bovenstaande draad-vervuilers. Wat een onzin zeg!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.