Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-03-2012 om 20:41
http://www.gedragsproblemenindeklas.nl/gedragsproblemen.php
Wellicht heeft jouw school er ook iets aan?
14-03-2012 om 10:06
Sympathiek initiatief
Een sympathiek initiatief van deze meneer. Ik ga eens kijken. Hoewel ik wel weer wat algemeenheden zie onder ASS ("ze zijn" dit, "ze zijn" dat). En natuurlijk herken ik daar weer niks in.
14-03-2012 om 10:40
Haha quin
Precies, dat stoort mij aan al die boekjes ook altijd zo! Gelukkig ben ik niet de enige...
14-03-2012 om 10:50
Toch
zag ik wel goeie dingen voorbij komen. Niet alles zal voor iedereen toepasbaar zijn, dat klopt, maar ergens las ik dat je bijvoorbeeld een bepaalde verwerkingstijd moet incalculeren bij de kinderen, dat een opdracht niet meteen binnenkomt. En dat is zo herkenbaar en wordt zo slecht opgepakt op school. Kind moet luisteren en wel nu!
14-03-2012 om 10:55
Zeker anna
Ik vind het best een goede site, maar ik geloof dat Evanlyn en ik beiden te maken hebben met het verschijnsel "kind voldoet niet aan de standaard beschrijvingen van de aandoening". Ik zal de site doorgeven aan de meester.
14-03-2012 om 16:41
Quin
je hebt helemaal gelijk, ook deze site is niet 100% toepasbaar op mijn kinderen. Toch denk ik wel dat er bepaalde punten zijn die voor leerkrachten als hulp kunnen dienen, zoals dat voorbeeld met het indalen in de hersentjes van de kinderen. Ik denk dat dat toch wel een veel voorkomend punt is. Meeste kinderen luisteren gewoon meteen, maar mijn beide stoorniskinderen moet ik echt even 3 tellen geven om mijn opdracht te verwerken. Hoe vaak ik hier dan ook niet 1....2.....3.... moet tellen, en dan doen ze dus wel wat ik vraag....