Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

13-03-2012 om 20:41

Site met tips voor iadh-kinderen in het onderwijs!

http://www.gedragsproblemenindeklas.nl/gedragsproblemen.php
Wellicht heeft jouw school er ook iets aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Quin van der Veer

Quin van der Veer

14-03-2012 om 10:06

Sympathiek initiatief

Een sympathiek initiatief van deze meneer. Ik ga eens kijken. Hoewel ik wel weer wat algemeenheden zie onder ASS ("ze zijn" dit, "ze zijn" dat). En natuurlijk herken ik daar weer niks in.

Evanlyn

Evanlyn

14-03-2012 om 10:40

Haha quin

Precies, dat stoort mij aan al die boekjes ook altijd zo! Gelukkig ben ik niet de enige...

anna van noniemen

anna van noniemen

14-03-2012 om 10:50

Toch

zag ik wel goeie dingen voorbij komen. Niet alles zal voor iedereen toepasbaar zijn, dat klopt, maar ergens las ik dat je bijvoorbeeld een bepaalde verwerkingstijd moet incalculeren bij de kinderen, dat een opdracht niet meteen binnenkomt. En dat is zo herkenbaar en wordt zo slecht opgepakt op school. Kind moet luisteren en wel nu!

Quin van der Veer

Quin van der Veer

14-03-2012 om 10:55

Zeker anna

Ik vind het best een goede site, maar ik geloof dat Evanlyn en ik beiden te maken hebben met het verschijnsel "kind voldoet niet aan de standaard beschrijvingen van de aandoening". Ik zal de site doorgeven aan de meester.

anna van noniemen

anna van noniemen

14-03-2012 om 16:41

Quin

je hebt helemaal gelijk, ook deze site is niet 100% toepasbaar op mijn kinderen. Toch denk ik wel dat er bepaalde punten zijn die voor leerkrachten als hulp kunnen dienen, zoals dat voorbeeld met het indalen in de hersentjes van de kinderen. Ik denk dat dat toch wel een veel voorkomend punt is. Meeste kinderen luisteren gewoon meteen, maar mijn beide stoorniskinderen moet ik echt even 3 tellen geven om mijn opdracht te verwerken. Hoe vaak ik hier dan ook niet 1....2.....3.... moet tellen, en dan doen ze dus wel wat ik vraag....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.