Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

24-05-2013 om 21:30

Schoolreis ook hier binnenkort

en ook ik hou mijn hart vast. Omdat ik weet hoe zoon kan zijn met zulke "leuke uitjes". Overprikkeld en al kan hij zomaar uit zijn plaat gaan. Daarnaast moet hij ook nog 2 maal zijn medicatie. Iemand hier ideeen hoe ik dit, liefst per mail, aan school kan voorleggen, hoe zij een en ander denken te gaan aanpakken met zoon?
Ze gaan naar Drievliet in Den Haag overigens....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

24-05-2013 om 21:47

Meegaan?

Je kunt niet meegaan (of je mag niet)?

In dat geval zou ik vragen of ik het telefoonnummer mag van de ouder van zijn groepje en die persoon zelf bellen op het moment dat hij die pillen moet hebben (die je ook aan die persoon geeft)?

anna van noniemen

anna van noniemen

24-05-2013 om 21:50

Mee gaan

kan, maar omdat Drievliet overzichtelijk is mag de bovenbouw loslopen.... En sowieso mag je bij ons je eigen kind niet meer in het groepje ... uitzonderingen worden niet gemaakt ... En ik weet dat de huidige juf van de kinderen zich daar als een van de juffen hard voor maakt, dat je niet je eigen kind mag.... en het waarom kan ik ook nog raden.....
Dus de ouder kan ook niet, want ze lopen los waarschijnlijk....

P

P

24-05-2013 om 22:01

Maar

Kun je je zoon dan niet gewoon die medicijnen meegeven en dat je hem belt als hij ze moet nemen?

anna van noniemen

anna van noniemen

24-05-2013 om 22:07

hij heeft nog geen telefoon, hij is 9.... Dat vind ik nog wat al te jong, en ik vraag me af of dat op schoolreis mag op die leeftijd...
van school bedoel ik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-05-2013 om 23:02

Aan school voorleggen

Je kunt zelf wel allemaal oplossingen gaan verzinnen, maar volgens mij werkt het beter als je aan school vraagt hoe zij dit denken op te lossen.

Overigens zou ik voor een horloge met alarm gaan. En meegaan. Als ze toch los mogen lopen zijn er ook geen groepjes...

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Principiële onzin

Ik vond het onzin. Zeker bij dit soort kinderen. Wij hebben net schoolreis gehad waarvan bepaalde ouders mee gaan vanwege medische dingen van een kind enz. Andere kinderen waren ingedeeld bij een juf. Geen gezeur gewoon praktisch mee om gaan......

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

anna van noniemen

anna van noniemen

25-05-2013 om 22:13

Eh....

mogen ze jou bellen als het fout gaat dan Tasja? Want dan ben ik de sjaak namelijk.... Als school dingen niet goed voorbereid, mag ik het oplossen. Heel bijzonder. Als ik het thuis niet goed doe, wie kan ik dan bellen????

anna van noniemen

anna van noniemen

25-05-2013 om 22:14

Ginny

dat wil ik ook, ik zoek alleen de juiste woorden, vragen, om aan school voor te leggen.

Karmijn

Karmijn

25-05-2013 om 22:55

Anna

Volgens mij leg je de post van tasja verkeerd uit.

anna van noniemen

anna van noniemen

25-05-2013 om 22:58

Denk je?

want ik kreeg het gevoel dat ik kennelijk principiele onzin maakte? Klopt dat niet? Dan mijn excuses....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-05-2013 om 00:08

Dat denk ik ook anna

Volgens mij bedoelde Tasja dat het onzin is om bij "ons" soort kinderen star vast te houden aan regeltjes, maar misschien heb ik het wel mis.

Ik zou bij school het probleem met de medicatie voorleggen, en proberen heel blond te vragen of zij misschien een oplossing zien. Misschien wordt je nog wel verrast. Echte oplossing is natuurlijk dat jullie meegaan om dat te regelen, maar je moet school zo ver zien te krijgen dat ze denken dat dat hun oplossing is. Uit je verhaal maak ik op dat jouw school geen school is die je iets moet op leggen. Daar zijn ze veels te eigenwijs voor....

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Anna ginny

Anna, als je niet alleen de titel leest is het denk ik al duidelijk.....

Onze school neemt gewoon de ouders mee die nodig zijn.

Ken anderen die hun kind niet in de bus mee laten gaan maar zelf rijden en mee gaan en zo ook de mogelijkheid hebben om naar huis te gaan als een kind flipt.

Het kan dus allemaal wel. Jammer dat deze school dus zo principieel is en blijft. Zijn ze verder ook zo weinig flexibel? Lijkt me vervelend...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mari39

mari39

26-05-2013 om 08:50

Anna

mogen kinderen op die leeftijd echt loslopen? Drievliet is dan wel overzichtelijk, maar toch, als school blijf je verantwoordelijk voor het gedrag van je leerlingen.
Zoon hier zit op rec4, groep 7, en gaan naar de efteling. Is wel veel groter dat weet ik. Maar kinderen gaan hier in groepjes van 6 met 2 begeleiders. Kinderen mogen niet alleen in de rij (dan zijn ze snel 20 minuten aan het wachten en dus zonder begeleiding) en er moet een begeleider voor als 1 van de kinderen niet in de python oid durft. Die kun je dan weer moeilijk 20 minuten op een bankje zetten. En nu is mijn kind een kind wat niet snel boos wordt of zo, maar erg chaotisch en ongeorganiseerd. Is zo de weg kwijt of zo. Die zou ik niet alleen in een park willen hebben. Sowieso kan er van alles gebeuren, waarbij je als school toch niet wil dat je daar niet of te laat bij bent?

Wat is de reden dat ze niet bij de ouders mogen? Vinden kinderen op die leeftijd volgens mij nog heel erg leuk! En waarom gaat er dan nog begeleiding mee, als de kinderen los mogen?
Ik zou overleggen met school, en dan niet met de juf, maar wellicht met de schoolreiscommissie, met de directeur, met de ouder die meegaat. Is jouw zoon de enige bij wie dit kan gaan spelen?

Alcedo atthis

Alcedo atthis

26-05-2013 om 08:51

Zoiets?

Beste x (juf),

Over een paar weken is de schoolreis naar Drievliet. Piet heeft het er dagelijks over! Gisteravond praatten we er samen thuis over en toen merkten wij dat hij er niet alleen veel zin in heeft maar er ook erg tegenop ziet. En we moeten eerlijk zeggen dat wij er zelf ook zorgen over hebben. Daarom sturen we je deze mail.
's Ochtends voor vertrek neemt Piet thuis zijn medicijnen. Om 11 uur en 15 uur moet hij opnieuw medicijnen innemen. Piet heeft iemand nodig die hem hieraan herinnert en erop toe te zien dat hij ze inneemt. Op welke manier kunnen jullie hier als begeleiding in voorzien? De medicijnen (het het tijdstip) zijn essentieel voor het functioneren van Piet. Neemt hij ze niet, dan wordt hij / doet hij .... en dat kan bijvoorbeeld tot gevolg hebben dat ... (conflicten met anderen, gevaarlijke dingen, agressief).
Ook als hij zijn medicijnen op tijd neemt, ligt het risico van overprikkeling op de loer, zeker in een park als Drievliet. Wij herkennen dat meestal aan .... Uit ervaring weten we dat Piet hier niet zelfstandig uit komt. Het kan leiden tot de hierboven al genoemde situaties. Wat meestal goed werkt, is om hem uit de drukte te halen ("lastig he Piet, kom, we gaan samen even een stukje lopen") en rust te creëren. Een boterham eten, een stukje lopen, een boekje lezen op een rustige plek. We hebben begrepen dat er geen vaste groepjes zijn en de kinderen op eigen gelegenheid door het park lopen. Hoe kunnen jullie als begeleiding hem toch in de gaten houden en actie ondernemen als de situatie daarom vraagt?
We hopen dat je deze week kunt reageren. Het zou zowel Piet als ons veel rust geven als we weten hoe de begeleiding tijdens de dag georganiseerd wordt.
Groet, Anna en Klaas
P.S. als je het wenselijk vindt dat een van ons als begeleiding meegaat, dan is dat uiteraard geen enkel probleem.

Hanne.

Hanne.

26-05-2013 om 21:44

Wil hij op schoolreis

Wil hij zelf op schoolreis?

Ik begrijp uit eerdere posts dat het een school is die onder 'normale' omstandigheden al niet goed met de gebruiksaanwijzing van jouw zoon om kan gaan. Is de verwachting dat ze dat ze dat tijdens een schoolreisje wel kunnen. En wil je daar (ook) nog energie in steken?

Is het een idee om hem thuis te houden? Ga van mijn part die dag zelf met 'm naar een ander pretpark.

anna van noniemen

anna van noniemen

28-05-2013 om 19:17

Alcedo atthis, je brief

heb ik een beetje aangepast, wat denk je er zo van?

Beste x (juf),
Over een paar weken is de schoolreis naar Drievliet. Op dit moment is de bestemming nog niet bekend bij de kinderen begrijp ik.
Gisteravond praatten we er samen thuis over en toen merkten wij dat hij er niet alleen veel zin in heeft maar er ook erg tegenop ziet. En we moeten eerlijk zeggen dat wij er zelf ook zorgen over hebben. Daarom sturen we je deze mail.
's Ochtends voor vertrek, om 8 uur neemt Piet thuis zijn medicijnen. Om 11 uur en 14 uur moet hij opnieuw medicijnen innemen. Piet heeft iemand nodig die hem hieraan herinnert en erop toe te zien dat hij ze inneemt. Op welke manier kunnen jullie hier als begeleiding in voorzien? De medicijnen (en het tijdstip) zijn essentieel voor het functioneren van Piet. Neemt hij ze niet, dan wordt hij druk en niet meer bereikbaar en dat kan bijvoorbeeld tot gevolg hebben dat er conflicten met anderen ontstaan, hij gevaarlijke dingen gaat doen of agressief gedrag laat zien.
Ook als hij zijn medicijnen op tijd neemt, ligt het risico van overprikkeling op de loer, zeker in een park als Drievliet. Wij herkennen dat meestal aan het feit dat hij steeds drukker en ontoegankelijker wordt.
Uit ervaring weten wij maar ook jullie dat Piet hier niet zelfstandig uit komt. Het kan leiden tot de hierboven al genoemde situaties, zoals vandaag op school ook al weer merkbaar was. Wat meestal goed werkt, is om hem uit de drukte te halen ("lastig he Piet, kom, we gaan samen even een stukje lopen") en rust te creëren. Een boterham eten, een stukje lopen, een spelletje op de telefoon doen op een rustige plek.
We hebben begrepen dat er geen vaste groepjes zijn en de kinderen op eigen gelegenheid door het park lopen. Klopt dit? Hoe kunnen jullie als begeleiding hem toch in de gaten houden en actie ondernemen als de situatie daarom vraagt?
We hopen dat je deze week kunt reageren. Het zou zowel Piet als ons veel rust geven als we weten hoe de begeleiding tijdens de dag georganiseerd wordt.
Groet, Anna en Klaas
P.S. als je het wenselijk vindt dat een van ons als begeleiding meegaat, dan is dat uiteraard geen enkel probleem. 

anna van noniemen

anna van noniemen

28-05-2013 om 19:19

Hanne

ja, hij wil absoluut niet "anders" zijn dan de andere, dus als ik hem ga thuishouden plaats ik hem in een soort van uitzonderingspositie. Komt bij, zijn tweelingzus zit bij hem in de klas, als hij thuisblijft en zij niet, dan heb ik er ws 2 over de zeik....Hij omdat hij niet meekan op schoolreis en zij omdat hij thuis mag blijven....

anna van noniemen

anna van noniemen

28-05-2013 om 19:20

Mari

ja, dat is wat ik heb begrepen, dat er minimale begeleiding mee gaat, en dat de kinderen van de bovenbouw zelf door Drievliet heen gaan lopen.... Ik weet ook niet goed wat ik er van moet vinden....

mari39

mari39

28-05-2013 om 20:13

Toevallig

was vandaag schoolreisje van zoon, en ik was als een van de begeleiders mee (leuk!!). Ik begreep van de juf dat in andere, kleinere parken (bijv drievliet want daar zijn ze ook geweest) de kinderen ook zelf er door heen mogen lopen (maar je mag ook bij de begeleider blijven.), dus ook op SO, en dat gaat altijd wel goed. Vandaag dus met begeleider omdat het park zo groot is en in ons groepje 2 begeleiders omdat niet alle kinderen in dezelfde attracties willen. Ze hebben ook alleen in de rij gestaan en dat ging goed, kinderen konden zich goed gedragen, op 1 situatie na.
Was een geweldige dag, ik hoop voor jou zoon straks ook.

anna van noniemen

anna van noniemen

29-05-2013 om 11:38

Toevallig

was er gisteren weer een escalatie op school dus heb ik dat ook maar meteen aangegrepen om vandaag een mail te sturen over de schoolreis. Ben heel benieuwd....

anna van noniemen

anna van noniemen

29-05-2013 om 12:59

Wel mee op schoolreis

het locatiehoofd geeft aan, naast dat ze het gezellig vindt dat ik meega, hahahahah, dat het goed is voor eventuele problemen enzo. Dus.....

Evanlyn

Evanlyn

29-05-2013 om 14:28

Kijk eens aan...

Ze vinden je gezellig, Anna! Het kan verkeren...

mari39

mari39

29-05-2013 om 16:25

Fijn

dat ze toch wilden luisteren naar je zorgen, en dan ben je ineens ook nog gezezellig! Hoe wisselvallig kan een school zijn.
Veel plezier voor je zoon maar ook voor jou (althans, ik vind een pretpark ook best leuk!)

anna van noniemen

anna van noniemen

29-05-2013 om 20:20

Hahaha, ja evanlyn

ik moest ook wel ff grijnzen hoor toen ik dat las.... hahhaha, maar goed, zo buiten school is er met het locatiehoofd op zichzelf ook niet veel mis, ze is best gezellig, ze laat zich alleen teveel leiden door die ene juf die mijn kinderen hebben....

anna van noniemen

anna van noniemen

29-05-2013 om 20:21

Oh mari39

ik kan er een boek over schrijven hahahaha. Drievliet is ook best een leuk park, we zijn er zelf een jaar of 2 geleden geweest....Dus in die zin zal ik me ook wel vermaken hoor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.