Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Antoinette

Antoinette

25-06-2013 om 23:19

Rugzak

Stoppen de aanvragen van de rugzak binnenkort? Ik ben wat verbaast door een "spoedaanvraag" van school. Het wordt gebracht als "now or never". Ik ben niet tegen de aanvraag op zich maar de tijdsdruk irriteert mij lichtelijk en is volgens mij onnodig.
Ik ben er nog niet uit of ik er goed aan doe om deze aanvraag in te dienen en nu moet het plotseling binnen enkele dagen. De school ziet alleen voordelen bij de aanvraag van een rugzak, maar is dat ook zo? Kunnen er ook nadelen aan vastzitten voor mijn zoon?

moederkip

moederkip

26-06-2013 om 00:41

Hier ook

Het is inderdaaf nu of nooit als ik de ib-er moet geloven, wat ik ook doe.

Wat ik niet wil, is dat het diagnoseverslag in het schooldossier belandt en pp rare momente.n op rare plekken opduikt (dankzij OO weet ik dat dat kan gebeuren).
Er is de mogelijkheid om het verslag buiten het dossier te houden, ook met aanvaag rugzak.

Dus ik ga het wel doen, alle hulp die mijn kind krijgen kan op school, is hard nodig!

Tineke

Tineke

26-06-2013 om 08:34

Je hebt nog een jaar

De LGF verdwijnt op 1 augustus 2014. Dus als het nu met spoed wordt aangevraagd, dan is er nog enige kans dat het aan het begin van het nieuwe schooljaar voor elkaar is. Je kind/ de school heeft er dan nog een schooljaar lol van. Voor de formatie is het bijv. van belang hoeveel LGF beschikbaar is.
Als je nu treuzelt met aanvragen, wordt het misschien pas november/december voor het rond is. Qua formatie kan de school niets meer betekenen. En je hebt er dan nog maar een half schooljaar profijt van. Oftewel: de vraag is of het dan nog zinnig is. Dus tja, het is nu met spoed of nooit meer.

Hmm

Ik hoorde net van de ib-er dat het niet meer zal lukken om het op tijd aan te vragen voor begin van het nieuwe schooljaar. Dus ik weet niet of we er uiteindelijk nog iets aan hebben - maar ja, alle beetjes helpen, wie weet lukt t nog.

Pirata

Pirata

26-06-2013 om 09:56

Voor/nadeel

Tot nu toe heeft onze zoon alleen maar voordelen ondervonden van zijn rugzak (nu een jaar effectief). Het nadeel van een rugzak kan zijn dat het feitelijk een indicatie is voor het clusteronderwijs, maar dan ingezet als een rugzak (geld en Ambulante begeleiding). Dus ik kan me voorstellen dat de aanvraag incidenteel wordt gebruikt om een kind op een clusterschool te krijgen, zo klinkt het bij jou echter niet omdat er duidelijk over die rugzak wordt gesproken.
Achteraf zeg ik, in ons geval: die rugzak had onze zoon best eerder mogen krijgen! Al zijn schoolresultaten hebben een stijgende lijn, zelfs op samenwerken en werktempo scoort hij nu "gemiddeld" en dat met een cluster 4 indicatie. Dus over de rugzak an sich ben ik heel tevreden.

Antoinette

Antoinette

26-06-2013 om 12:24

Reactie

Dank jullie wel voor de reacties! Dat er 1 Aug. 2014 veel gaat veranderen wist ik maar na jullie uitleg begrijp ik de tijdsdruk beter. Ik werd er wat onrustig van. Er is hier (nog?) geen sprake van een diagnose, wel een hulpvraag vanuit school en psychologisch onderzoek.
Als de aanvraag wordt goedgekeurd weet ik dat er ook een doorverwijzing mogelijk is naar Clusteronderwijs. Afwachten wat het komende schooljaar gaat brengen, maar ik ben wat gerustgesteld over de "spoedvraag" van school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.