Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Heidi*

Heidi*

08-11-2012 om 12:46

Rugzak

Goedemiddag,

Ik heb altijd gedacht dat een PGB en een rugzak hetzelfde waren, maar nu begrijp ik dat een rugzak iets is wat je vanuit school kunt krijgen.

Onze zoon heeft PDD-nos, geen pbg en zit in 2 Havo. Het leren leren is erg ingewikkeld en wij hebben thuis vaak het gevoel dat we duwen tegen een touwtje. Dinsdag a.s. hebben we een gesprek met de sturend behandelaar van de GGZ instelling, de zorgcoördinator en mentor.
Kunnen wij een rugzak vragen aan school voor huiswerkbegeleiding?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

08-11-2012 om 13:19

Misschien wel

Maar de school beslist uiteindelijk hoe de rugzak wordt ingezet. Dat werkt dus anders dan het PGB en ik heb wel eens gehoord dat de rugzak werd ingezet om klassen te verkleinen, bijvoorbeeld. Bij ons krijgt een onderwijsassistent (die er toch al werkte) extra uren om zoon te begeleiden. Dat gebeurt dus binnen school.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-11-2012 om 14:00

Rugzakje

Het rugzakje of LGF (leerlinggebonden financiering) staat los van het PGB. Of je zoon recht heeft op het rugzakje wordt beoordeeld aan de hand van strenge criteria.
Krijg je het toegewezen, dan blijft het rugzakje in beheer van school; school krijgt een X-bedrag en bepaalt in overleg met de ouders hoe het ingezet wordt. Zie voor meer informatie: http://www.50tien-oudersenrugzak.nl/oudersenrugzak/rugzak/wat_is_de_rugzak
Mijn zoon (ADHD en hb) heeft ook een rugzakje en daaruit wordt o.a. extra leerlingbegeleiding betaald en vorig jaar ook studiebegeleiding door een particulier instituut. Het kan zeker zin hebben om een rugzakje aan te vragen; nee heb je, ja kun je krijgen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.