Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
moeder add zoon

moeder add zoon

26-05-2014 om 21:21

rijles adhd

Bij het formulier voor de rijlesaanvraag moet jeinvullen of je medicijnen gebruikt. Zoon gebruikt equasym voor concentreren op school, maar dat is al uitgewerkt tegen de tijd dat hij smiddags rijles heeft. Moet hij het toch invullen? En heeft dat dan tot gevolg dat hij een extra keuring moet ondergaan ofzo?

Hadewich

Hadewich

26-05-2014 om 21:35

Kijk eens hier

http://www.steunpuntadhd.nl/adhd-behandelen/regelingen-en-voorzieningen/ad(h)d,-medicijnen-en-rijbewijs/

Volgens mij staat hier alle info op die je zoekt. Je moet dus inderdaad alles netjes invullen en je zoon moet naar de psychiater en een rijtest doen. Ik weet niet hoe snel dat gaat, want dan moet je dus al wel kunnen rijden. Een jongen in mijn omgeving heeft ook zo'n test moeten doen i.v.m. Asperger, en hij had al een half jaar rijles. Als je dan niet door de test komt, is dat wel zuur want dan zijn de rijlessen ook voor niks geweest.

Nickelo

Nickelo

26-05-2014 om 21:39

Ja, dat moet

Ik heb zojuist het traject voor onze zoon (Asperger) gestart.
Het is heel vervelend, maar het betekent dat je kind zelfs naar de psychiater moet en een medische rijtest moet ondergaan. Dit onderzoekstraject kan wel 4 maanden duren.

Bij vraag 3 wordt gevraagd naar psychiatrische stoornissen en in de toelichting wordt dan ADHD en Asperger apart genoemd als voorbeelden.

Ik heb alles nagezocht. Toch nee invullen, betekent in eerste instantie niet zoveel. Goeie kans dat niemand het in de gaten heeft. Maar als je zoon ooit een ongeluk krijgt, waarbij iemand letsel krijgt, dan loop je serieus risico dat de verzekeringsmaatschappij gaat graven. Als dan ontdekt wordt, dat hij ADHD heeft, dan wordt je valsheid in geschrifte ten laste gelegd. Het rijbewijs wordt dan met terugwerkende kracht ingetrokken en je bent daardoor niet verzekerd.

Er zijn overigens speciale rijscholen voor leerlingen met ADHD of autisme.

Ik heb overigens wel begrepen dat ze lang niet alle leerlingen met ADHD of autisme oproepen voor een rijtest, want daar zouden ze een dagtaak aan hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.