Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-06-2012 om 07:24
Ik had enige tijd geleden een gesprek bij de riagg samen met mijn kind. Dit omdat een tijd geleden er veel spanningen tussen ons waren. Momenteel gaat het wat beter. Het gesprek bij de riagg vond ik niet echt prettig, de psycholoog deed geen enkele moeite om ons maar enigsinds op ons gemak te stellen. In de loop van het gesprek was ik meer bezig met haar gesprekstechniek dan met het onderwerp, zo koud allemaal. Ik kon voor mijn gevoel ook niet helemaal vrijuit praten omdat mijn kind er ook bij was.
Ik gaf in het gesprek al aan dat mijn man therapie niet ziet zitten. Toch krijg ik nu een uitnodiging voor een gezinsgesprek (dus ook mijn man is uitgenodigd) met diezelfde psycholoog en nog iemand erbij? Is dit de normale gang van zaken? Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet.
27-06-2012 om 08:32
Normaal?
Het zou zomaar gewoon kunnen dat het gewoon standaard is. Maar dat weet je niet. Misschien kun je het even vragen.
En geef dan ook even aan wat je zelf wil?
Je had al aangegeven dat het enige tijd geleden was, dit gesprek dat je had met je kind. Zijn er toen ook afspraken gemaakt over een vervolg?
Wat mij ook verstandig lijkt is om een consult aan te vragen met je huisarts en je zorgen te bespreken en wat jij daarmee wil.
Mocht er dan hommeles van komen dan is die in elk geval op de hoogte.
Je kunt ook een net briefje schrijven dat je van verder contact afziet en dan het liefst met een opmerking dat het goed gaat of dat je al iets anders geregeld hebt.
Ook dan zou ik mijn huisarts op de hoogte stellen en dit ook laten weten aan de RIAGG.
Soms klikt het gewoon niet. En ja, soms gaan instellingen over tot zorgelijke maneuvres. In alle gevallen zorg dat je huisarts bekend is met jou situatie zodat je daar wat steun hebt.
27-06-2012 om 13:32
Gebeld
Ik heb gebeld en mijn bezwaren uitgelegd. Als ik wil kunnen we een gesprek hebben met een andere psycholoog. Fijn dat we niets meer met degene van het eerste gesprek te maken hebben. Ik ga me nog eens goed bezinnen of het hele traject zinvol is.