Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Griet

Griet

31-07-2014 om 22:10

Reflexintegratie

Sinds begin dit jaar zijn we met ons zoontje in behandeling:reflexintegratie. Het is teveel om dit in 't kort te omschrijven dus verwijs ik u graag door nr www.o-lijf-je.nl. Er zijn zeker al positieve vooruitgangen,maar sinds enkele weken zijn z'n woede-uitbarstingen extremer en van langere duur.Voorheen konden we hem in een zogenaamde 'leeftijdstime-out' van 3' (hij is 3 jaar) terug rustig krijgen maar nu duren zijn uitbarstingen zeker al een half uur.Het is zowel voor ons als voor hem vrij onmenselijk,nr mijn gevoel,om hem zolang vast te houden.Een aparte ruimte,zoals z'n slaapkamer,durf ik niet.Hij is zo ongelofelijk krachtig al en ookal zet ik alles waaraan hij zichzelf kan bezeren uit de kamer,ben ik bang dat hij z'n kleerkast over zich krijgt,omdat hij daar sowieso alles uitgooit. Ik weet momenteel niet goed wat ik met z'n uitbarstingen moet doen.Eerst waren deze enkel thuis maar nu ook buitenshuis.....hij slaat ons ook,gooit en doet dingen stuk.Het is nu ook al enkele weken geleden dat hij nog een behandeling kreeg,wegens vakantie van de kiné. Dit is misschien een nogal onduidelijke,en zeer waarschijnlijk,een onvolledige uitleg.Maar momenteel weet ik me vooral geen raad met de uitbarstingen. Ik voel me als moeder ook super onzekeren wéét dat hij dit ook aanvoelt.Dat is dus ook heel erg moeilijk dat hij heel sterk anderen 'kan lezen' en daar bedoel ik vooral mee,aanvoelen van stress,angst,verdriet,woede,frustratie,onzekerheid,....dit heeft effect op alle kinderen maar mede door die primaire basisreflexen die niet geïntegreerd zijn bij hem,is dit vele uitgesprokener bij hem en heeft veel effect op,hem.Dus ik weet dat ik moet opletten voor mijn eigen emoties,maar dit lukt me de laatste tijd niet zo goed.Mede waarschijnlijk omdat dit bij mij zelf ook het geval is.ik ben zelf ook in behandeling voor die reflexintegratie. Ik merk ook dat ik behoefte heb aan ouders om hierover te praten, herkenning,steun,tips...zoek

wizzer

wizzer

31-07-2014 om 22:20

klinkt als een heftige peuter

en een onzekere moeder. Ik zou reguliere hulp zoeken bij het opvoeden, en stoppen met die alterneut die je zoon nu behandeld.

Parel

Parel

31-07-2014 om 22:35

Reflexintegratie

De behandeling is zeker een noodzaak als je de symptomen leest,zijn er velen van toepassing.Ik weet niet of u de site www.o-lijf-je.nl. hebt bezocht,ik weet het is veel uitleg,maar het is zeker al een noodzaak. Hij is bv. nog steeds niet zindelijk,motorische achterstand, knarsetanden, op dingen kwielen.....nogmaals zie de uitleg.We hebben vorig jaar ook vele onderzoeken laten doen omwille van zeer regelmatig en bedicht zijn voetjes te kwetsen.Dit heeft allemaal te maken met die basisreflexen. Maar ik kan me zeker nog verdiepen in het opvoedkundige en hierbij hulp zoeken.Boeken lezen,volg geregeld vormingen via mijn werk (ben kinderbegeleidster nb), in alle bescheidenheid heb ik al wat 'kennis' om het zo te benoemen maar eigen kind is toch net nog iets anders. Maar bedankt voor u reactie.

Katniss

Katniss

01-08-2014 om 00:05

Spam

Je bent een spammer en die site is alternatief geleuter. Een kind dat dat soort gedrag vertoont is beter af bij een diagnose- en/of behandeltraject bij een psycholoog/orthopedagoog.

De kast

Ik zou eerst de kledingkast rotsvast aan de muur bevestigen. Die kan alsnog in een onbewaakt moment over je peuter heenkomen.
Er zijn met een temperamentvol kind nog wel meer beveiligingsmiddelen nodig. Ik had alle kasten aan de muren en hekjes waar ze niet mochten komen op die leeftijd. En uiteraard de chemische dingen als schoonmaakmiddelen ver weg goed opgeborgen en opgesloten.
Ik zou ook graag willen weten waar die woede en drift vandaan komt. Als je dat ervaart als niet normaal zou ik naar de huisarts gaan en die advies vragen of er een serieuze doorverwijzing nodig is. Ik zou niet allerlei opvoedbureautjes consulteren. Misschien weet iemand in je familie wel raad.

pareren

Ik denk dat het iets anders in elkaar steekt maar als mijn zoon op die leeftijd ging gooien met de spullen of door de kamer raasde dan dreef ik hem in de hoek van de kamer en ging er op mijn hurken bij zitten en gaf hem de keus uit 2 dingen om te doen. Bijvoorbeeld in de zandbak spelen of gaan kleuren. En dan wachtte ik tot hij die keus maakte en hielp hem op gang komen daarmee en bleef erbij tot de rust weergekeerd was.
Het was voor mij ook even wennen ondanks dat ik al jaren voor kinderen zorgde had ik dit ook nog niet meegemaakt. In het begin belde ik mijn zus, die kwam dan om me te helpen omdat ik ook nog een kleiner kind had die ik uit de buurt moest zien te houden en niet los kon laten omdat daar dan weer onrust vandaan kwam.
Vasthouden wekte alleen meer drift op en verbieden of 'nee' zeggen resulteerde in heftige paniek. Rustig en geduldig op een ander spoor zetten werkte bij zoon het beste.
Mijn kinderen hebben een vorm van autisme en als ze maar wisten wat ze wel konden doen en wat er van ze verwacht werd dan ging het goed.

Rafelkap

Rafelkap

01-08-2014 om 08:55

lotje

Ik denk ook dat je beter een kinderpsychiater kan bezoeken met dit gedrag, die hebben ervaring met kinderen met bv mcdd of add of ontwikkelingsachterstand die uit hun dak gaan. Je moet hiervoor niet in dit alternatieve circuit zijn. Het is geen onwil, maar angst.

Ken je het forum op lotjeenco? Ik denk dat je die vraag ook eens daar kan stellen om lotgenoten te vinden.

Onze jongste zoon is verstandelijk gehandicapt en intussen bijna 8, dus dat wordt ook steeds lastiger. Gelukkig slaat hij de boel niet kort en klein, maar dat weten we tot nu toe ook te beletten. En het is nu ook weer een stuk minder (was heel erg ivm afbouwen van medicijnen). Hij heeft heel veel regelmaat en veel rust nodig, we nemen hem niet meer mee op bezoek en ons enige uitje is naar de kinderboerderij. Dat scheelt gewoon in buien.
Hij slaat, stompt en schopt ons ook. Hem even alleen laten uitrazen werkt idd beter dan vasthouden. Of afleiden met wat lekkers bv. En even snel praktisch: is een kleine tent (ikea) of tunnel iets voor hem? Zodat hij even tot rust kan komen van alle prikkels?

Heel veel sterkte.

Hadewich

Hadewich

01-08-2014 om 10:06

Helpt niet?

Jullie zijn allebei in behandeling bij die alterneut, al sinds begin dit jaar. Ik denk dat het niet helpt, als je nog geen vooruitgang ziet. Ik vind het ook zo vaag klinken, basisreflexen? Geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen.

3 jaar en nog niet zindelijk zijn is niet bijzonder, tandenknarsen ook niet (ik zelf doe dat van jongs af aan, en nog steeds) en woedeuitbarstingen bij peuters zijn ook normaal.

Alles bij elkaar klinkt het inderdaad als een heftige peuterpuber en een zeer onzekere moeder, zoals Wizzer ook al schreef. Stop met die alternatieve therapie en zoek een goede psycholoog of orthopedagoog die jullie écht kan helpen!

Tango

Tango

01-08-2014 om 23:00

Wat ik lees

In de omschrijving op de site lees ik dit:
"Een kind van 7 jaar kan tijdelijk terugvallen naar het gedrag van een peuter of kleuter"

Het gedrag dat je kind nu laat zien kan dus zeker met de behandeling te maken hebben. Ik begrijp dat je nu niet bij de behandelaar terecht kan wegens vakantie. Dat is dan wel erg waardeloos, want jij zit nu met een probleem.
Ik vind het ook een vage therapie en begrijp ook niet waarom je hem bent aangegaan. De achterstanden die je noemt zijn inderdaad niet noemenswaardig en zorgelijk. Voor motorische achterstand zou ik een fysiotherapeut raadplegen en als je je zorgen blijft maken over zijn ontwikkeling kun je altijd naar een orthopedagoog of psycholoog stappen.
Iemand met wie je over deze therapie kan praten zal je w.s. niet vinden op het forum. Maar over kinderen met driftbuien is hier kennis genoeg. Vasthouden tijdens een driftbui werkt vaak averechts. Ik zou eerder proberen hem af te leiden met iets, dat werkte bij mijn kinderen vaak wel. En verder benoemen dat hij boos is en waarom, maar dat schoppen, slaan, iets kapot maken toch echt niet mag. En zelf rustig blijven is heel belangrijk.

Parel

Parel

02-08-2014 om 09:01

Tijd voor verandering

Dank iedereen voor jullie reacties. Het is ook ergens de onwetendheid en de doorverwijzingen via school.Zij stelde in eerste instantie voor om met zo'n behandeling te starten. Maar had er de laatste tijd m'n twijfels over...dus idd mss wel tijd voor verandering en andere hulp zoeken. Zowel voor mij als voor hem.Vind het verschrikkelijk dat onzekere gevoel en het gevoel te hebben een falende moeder te zijn.

Hadewich

Hadewich

02-08-2014 om 09:22

Onzeker

Iedere ouder is wel eens onzeker, de één wat meer dan de ander. Maar dat gevoel kennen we allemaal, is inderdaad vervelend. En je faalt echt niet, je zoekt toch juist hulp voor jullie probleem? Dat is alleen maar heel erg goed! Ik hoop dat jullie goede hulp kunnen vinden, succes!

Onno

Onno

03-08-2014 om 11:29

Tussen wal en schip

Ik denk niet dat ze bij olijfje aan het juiste adres is. Ook het reguliere circuit heeft haar niets te bieden. Met praten en therapie kom je niet verder en een psychiater werkt met geneesmiddelen die niets genezen.
Dit soort kinderen zie ik zooooo vaak in mijn praktijk en met de CEASE-therapie heb je in ongeveer een maand tijd een totaal ander kind, zonder woede-uitbarstingen.

Rafelkap

Rafelkap

03-08-2014 om 11:37

Griet/Parel

kijk uit: Onno wil weer een zieltje winnen.

Hadewich

Hadewich

03-08-2014 om 16:39

Tuurlijk...

Onno heeft dé oplossing, alle andere therapieën kunnen wel weg, want Onno weet hoe het moet. Waarom stappen dan niet alle therapeuten over opde Onno-methode??

Onno

Onno

04-08-2014 om 08:32

Dat is nu een hele interessante vraag.

Tja, waarom kiest men hier liever voor symptoombestrijding dan voor een echte geneeswijze. Waarom liggen er in een apotheek voornamelijk geneesmiddelen waar je niets mee kunt genezen.
Hoe is het mogelijk dat artsen bereid zijn die zooi voor te schrijven. Tja, zo zou ik nog uren kunnen doorgaan.

Hadewich

Hadewich

04-08-2014 om 08:33

Onno

Sarcasme is aan jou niet besteed zie ik...

Willeke

Willeke

30-12-2014 om 23:05

hoe gaat het nu, Griet?

Beste Griet, ik ben erg benieuwd hoe het nu met jou en je kindje gaat. Ik las van de week pas dit bericht en alle reacties.
Ik zou je een hart onder de riem willen steken. Ik zou met je willen bespreken wat je kunt verwachten met reflexintegratie en wat mijn eigen ervaringen zijn... Ik heb zelf een kind thuis van 11, die ruim 3 jaar geleden allerlei actieve reflexen geïntegreerd kreeg, vanuit twee verschillende methodes die in Nederland gangbaar zijn: INPP en MNRI. Heb een start gemaakt met INPP en later zelf MNRI leren toepassen voor mijn kind. Wil je een keer babbelen, stuur me dan een berichtje... hoop dat alles goed gaat met jullie...

amk

amk

31-12-2014 om 08:05

Willeke

Griet bleek een spammer te zijn die vooral diverse alterneutensites onder de aandacht probeerde te brengen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.