Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-11-2013 om 16:14
Ik kwam per toeval deze advertentie tegen op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/vakantie/vakantiehuizen-belgie-en-luxemburg/m703971704-te-koop-te-huur-rekem-sonnevijver.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
Volgens mij mocht bij deze mensen het hondje niet weglopen. Is het iets voor je jongste als vakantieadres?
22-11-2013 om 18:45
Vera!
Dank je wel! Ik zet hem bij mijn favorieten. Het moet wel een stevig hek zijn want ons hondje klimt er anders zo overheen, maar dat kan ik nog informeren.
Intussen zijn we weer wat verder en hadden min of meer besloten niet meer samen op vakantie te gaan omdat we er niemand plezier mee doen. Wij worden te moe, voor oudste is het niet leuk om afgezonderd te zitten, en voor jongste is het allemaal teveel.
We gaan in ieder geval volgende zomer voor het eerst een week met ons drieen, als we voor de jongste goede logeeropvang hebben. Lijkt me wel heel moeilijk, maar we gaan het ook uittesten met 1 en later 2 nachtjes.
23-11-2013 om 01:52
nu en later
voor nu kan apart op vakantie een heel goede oplossing zijn. Hebben wij ook een aantal keer gedaan. Later, toen ik ouder was en zelfstandiger en nogal een einzelganger zijn we weer een aantal keer als gezin op vakantie gegaan. Je moet het van jaar tot jaar bekijken en vooral dat doen waar je je goed bij voelt, wat anderen er ook van vinden. Het gaat tenslotte om jullie niet standaard gezin en daar horen niet standaard oplossingen bij.
Mijn zus heeft voor ze in de instelling ging wonen waar ze tot haar dood gewoond heeft ook een aantal maal gebruik gemaakt van logeeropvang en dat beviel over het algemeen goed.
23-11-2013 om 07:32
amk
Ik heb geen idee wat anderen ervan vinden Maar die zijn niet afgelopen zomer met ons mee geweest. We hebben nu een nieuwe indicatie waar we 1 etmaal per week logeeropvang kunnen doen. Gek genoeg veel meer dan ik had aangevraagd: nl. 2 weken per jaar. We gaan het ook niet meer doen dan nodig, een weekje vind ik wel genoeg en een paar keer een nachtje als proef om te kijken of hij het leuk vindt en of ons de opvang bevalt. En we willen zelf niet ver weg, binnen NL. Voor ons alleen al goed om bij te kunnen slapen (5 uur wakker is hier normaal)en voor rust en aandacht voor zijn broer. Verder gaan we thuis uitjes doen naar het bos,strand enz. met z'n allen.
Maar het zal nog wel heel moeilijk zijn hem 'weg' te brengen vrees ik.
Over later denk ik niet meer, ik weet al niet hoe het over een paar maanden is. De nieuwe indicatie geeft in ieder geval wat ruimte om ook goed voor ons zelf te zorgen.
Dank je wel voor je ervaringen als zus van.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.