Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-08-2016 om 08:30
Mijn zoon is nu 14 en heeft in zijn vakanties nooit medicatie gebruikt voor zijn ADHD en PDD-Nos.
Nu is de vakantie voorbij en hij vindt het niet nodig om nog Medikinet te nemen. Zegt dat het zonder ook prima gaat op school.
Hij is nu van plan het alleen in te nemen als hij een proefwerk heeft. Ik denk dat ik hem niet kan dwingen om dagelijks Medikinet te nemen, maar is zijn plan om het bij een proefwerk wel in te nemen zinnig?
Het merkwaardige is dat hij zelf zegt geen verschil te merken mèt of zonder medicatie. Wij zien het wel maar op school zien we hem natuurlijk niet.
04-09-2016 om 15:48
Afbouwen
Is het niet beter om eerst te halveren en zo af te bouwen...
Als je kind het toch nodig heeft op bepaalde momenten, slaat medicatie sneller aan, als het lichaam nog enigszins ingesteld is op de medicatie.
04-09-2016 om 19:21
Flanagan
Dat hoeft dus niet met methylfenidaat gelukkig. Zie het linkje!
Het gaat hier al sinds eind juningoed zonder medicijnen, maar het schooljaar moet nog flink losbarsten natuurlijk.
Morgen vertrekt hij naar een week tentenkamp, met 15 man in een tent slapen. En alleen melatonine mee. Ben benieuwd hoe het zal gaan, 24 uur per dag in een groep.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.