Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
MoniqueS

MoniqueS

29-11-2014 om 15:10

Puber heeft enorme faalangst en Add, zoek hulp omgeving Den Haag

Onze brugklas dochter heeft last van faalangst. Dit uit zich vooral in geen spreekbeurten voor de klas durven houden. Het gedicht voor Sinterklaas moet ze voorlezen en daar ligt ze nu al wakker van. Aangezien dat best vaak moet, iets voor de klas doen op school, geeft het problemen. Ze durft niet en klapt dicht. Iemand een idee hoe haar te helpen? Ze heeft Add en ook dit maakt haar onzeker. Vergeet nogal eens iets voor school en krijgt meer kritiek dan haar klasgenoten omdat ze niet bij de les is. Ze heeft heel erg last van stress. Het zou fijn zijn als iemand haar zou kunnen helpen met faalangst en hoe om te gaan met Add. Leren inzien wat haar sterke en zwakke punten zijn. Praktische aanpak van Add klachten. Geheugentraining. Medicijnen als dit alles niet helpt. We zijn nu zo ver dat dochter niet meer naar school wil. Er moet nu iets gebeuren!. Waar kan ze terecht voor begeleiding omgeving Den Haag? Ik hoor het graag

school

Sommige scholen geven faalangsttraining. Is daar al aan gedacht? Al gaat ze alleen voor de training naar school voorlopig. Hopelijk lukt het je dochter om thuis door te gaan met haar vakken voor school?
Bel de Ziezon om te zorgen dat je kind thuis doorgaat met leren.
Is het een idee om een kinderpsychiater in te schakelen die haar zonodig wat angstmedicatie kan geven? Terwijl ook cognitieve training mogelijk kan helpen?
Stel je dochter gerust. Het leven is nog lang genoeg. Je blijft steeds opening zoeken voor haar opleiding. Ze kan het, maar het kan misschien wat langer duren, gewoon rustig doorgaan.
Niet teveel paniek, het is vast al erg genoeg voor je dochter.
Vraag aan je huisarts of hij een goede kinderpsychiater of faalangsttrainer kent in je omgeving.

Hier

Is puber deze week voor het eerst naar faalangsttraining op school geweest. Hebben we via de mentor kunnen regelen. Je betaalt wel 125 euro voor 8 bijeenkomsten maar als het goed is heeft ze er de rest van haar schooltijd plezier van.
Wat misschien sneller te regelen is is hulp via blijleren.nl in Zoetermeer. Daar hebben ze o.a. trainingen en individuele begeleiding.

Nancy

Nancy

30-01-2015 om 11:15

Begeleiding

Ik zie helaas nu pas jouw bericht. Heb je inmiddels al begeleiding in de omgeving van Den Haag voor je dochter kunnen vinden? Zo niet, dan zou ik je kunnen helpen!
Ik biedt levensbrede begeleiding (wat inhoudt: op elke levensgebied en in elke levensfase) aan personen met autisme en/of AD(H)D. Momenteel begeleid ik ook een meisje met ADD die in de brugklas zit... Wil je meer weten, kijk dan op de site van iQ Coaches: www.iqcoaches.nl Je kunt dan zoeken op coaches in Den Haag.
Mocht je al goede begeleiding hebben gevonden: helemaal prima! Het gaat om het welzijn van je dochter en daar kan ze alle hulp bij gebruiken

Onno

Onno

30-01-2015 om 13:11

1 Maart

Op 1 maart heb ik een hele radio-uitzending over de therapie om deze kinderen echt te helpen. Regulier loop je helemaal klem met dit soort aandoeningen.

Fiorucci

Fiorucci

31-01-2015 om 21:29

Onno

Regulier is er heel veel goede hulp te vinden.

Onno

Bedoel je niet 1 april?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.