Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-11-2016 om 13:22
Mijn jongste kind heeft een lichamelijke beperking met onvoorspelbare pijnklachten en vele bepeekingen vh lichaam hierdoor. Ze heeft 24uur per dag toezicht en begeleiding nodig ((ook snachts omdraaien bv) jeugdwet heeft maar 4 uur pgb pers verzorging afgegeven. En GEEN INDICATIE VOOR 1 OP 1 BEGELEIDING terwijl als eerste mn kind niet ergens alleen heen kan en voor alle activiteiten begeleiding nodig heeft wat ik nu geef ondat we geen indicatie hebben gekregen. Hierdoor gaat een deel van mijn inkomen achteruit ondat ik die uren niet kan werken. Hoorzitting gehad wat niets heeft opgeleverd tot nu toe. Daarbuiten wilde ik voor haar graag een begeleider(zorg inkopen) die haar therapeutisch paardrijden(hippotherapie) kan geven. En een begeleider inkopen die haar hydrotherapie kan geven. Het gebeurt in de ochtend dus wij zien het ook als dagbesteding. maar de jeugdwet vind dat dit onder hobby valt en hun daarvoor geen pgb afgeven. Ze begrijpen dus niet dat dit noodzakelijke therapie is en een vorm van passende dagbesteding; daarbij hebben we zelfs een doktersverklaring hiervoor. Weet iemand wat nu te doen? ik ben van plan om een nieuwe aanvraag in te dienen voor die therapien. qua vervoersvoorziening ook al een hel. wel een electr rolstoel maar taxipas is afgewezen.
05-11-2016 om 13:31
per saldo
Ken je Per Saldo? Daar zitten experts om je te helpen. Misschien moet je er eerst lid van worden, maar ik zou daar informeren.
Gaat je kind overdag naar school/dagopvang?
05-11-2016 om 14:05
onafhankelijke cliëntondersteuning
Ik begrijp dat het van de gemeente komt. Hebben ze je gewezen op een onafhankelijke cliëntondersteuner? En inderdaad, Per Saldo. Ik heb daar allebei heel veel aan gehad toen de gemeente een indicatie gaf die kant noch wal raakte en vervolgens niet meer wilde communiceren.
05-11-2016 om 19:19
Maatschappelijk werk?
Is er aan de school of het dagverblijf van je kind een maatschappelijk werkende verbonden? Die zou je ook kunnen helpen of in ieder geval vertellen waar je hulp kunt krijgen.
Supervervelend voor jullie, alsof je nog niet genoeg zorgen hebt. Succes!
06-11-2016 om 16:01
indicatie
Zoek iemand (Per Saldo, MEE, particuliere aanbieders) die je kan helpen bij het krijgen van een goede indicatie. Waarom heeft ze die nu niet? Is er (nog) geen diagnose? Haal alle papieren en verslagen erbij.
Ook vallen therapeutische zaken niet onder PGB maar onder zorgverzekering. Je mag wel een begeleider inschakelen om haar te begeleiden tijdens het zwemmen, maar niet om hydrotherapie te geven. Hoe krom ook. Maar een plan dat past binnen de gestelde eisen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.