Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Karmijn

Karmijn

18-04-2013 om 16:10

Passend onderwijs

Ouders krijgen na een motie van de pvda toch instemmingsrecht bij het handelingdeel en ontwikkelingsperspectief van hun kind. Gelukkig maar.
Over de uitstroombestemming mogen we nog niet meebeslissen, maar goed, het is beter dan het was. Ben er dus toch wel blij mee.

http://www.balansdigitaal.nl/data/nieuws/2013/april/ouders-krijgen-toch-instemmingsrecht-bij-ondersteuning-kind-op-school/

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

18-04-2013 om 16:57

Mooi,

Maar ze kunnen je kind dus toch nog naar de dumpschool van het samenwerkingsverband sturen, zij het dan met een mooi ontwikkelingsperspectief. Jammer dat daarin niet doorgepakt is. Of misschien kreeg Ypma dat er gewoon niet door.

Karmijn

Karmijn

18-04-2013 om 17:59

Meest haalbare

Ik denk dat dit het meest haalbare was.
In eerste instantie was het echt een verloren zaak hoor, die ouderparticipatie. Bijsterveldt zei dat er toch stond dat overleg met ouders gewenst was? Dat vond zij al voldoende garantie dat ouders betrokken zouden worden bij de zorg op school voor hun kind. Yeah, right...

Ouders

Wat er nu binnengehaald is, is gelukkig iets! Maar wel een druppel op een gloeiende plaat.

Laatst las ik de folder van Balans (informatie voor ouders) en ik ben daar wel van geschrokken. Er zijn nauwelijks handvatten voor ouders om iets passends voor je kind voor elkaar te krijgen als je vindt dat school wat extra moet doen. Met diagnose is moeilijk en zonder diagnose bijna onmogelijk (stel je kind is dyslectisch maar haalt de norm voor wat extra ondersteuning niet).

Het lijkt zo stil rondom ouders en rechten op school. Zijn er eigenlijk plekken waar ouders gezamenlijk strijden voor meer rechten van ouders in het onderwijs? Ja, dit forum maar dat is meer een af en toe terugkerende discussie.

Chantal

Chantal

19-04-2013 om 15:25

Ondersteuningsraad

Ja, er moet een ondersteuningsraad in het leven worden geroepen. Per samenwerkingsverband (denk ik). Ik ben daarvoor gevraagd, het leek me niet een enorm lastige klus. Dus of je echt wat voor elkaar krijgt? Denk het niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.