Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Jo Hanna

Jo Hanna

18-04-2014 om 14:02

onderzoeksverslag wel of niet aan school geven

In verband met (vermoeden van) onderpresteren en andere problemen op school heb ik zelf een onderzoek laten doen naar de begaafdheid van mijn dochter en naar de oorzaken van haar onderpresteren. Daar komt uit: hoog IQ, prikkelgevoelig vermoeden van een oogafwijking, stress ivm situatie in de klas. Dat bevestigt idd het vermoeden van onderpresteren en geeft een aantal handvaten om mee aan de slag te gaan. Ik ga het in ieder geval op school bespreken. Maar zouden jullie de school een kopie van dit onderzoeksverslag geven (voor in het dossier) of zou je dat niet doen? Ik zie niet zo gauw de bezwaren daartegen maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Groet,
Jo Hanna

May

May

18-04-2014 om 14:15

Ik zou het doen

Het is toch in haar belang dat ze gerichte hulp krijgt?

Angela67

Angela67

18-04-2014 om 14:19

nee hoor

alleen stukken die je echt relevant acht geef je. Echt, zodra het in een systeem zit weet je nooit wie het leest en wat ermee gebeurt (gebeurd is). En waar om zou je ook? Het is vast duidelijk wat relevant is en wat niet.
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet de IQ uitslag heb genoemd, want helaas zijn er leerkrachten die niet naar kind kijken maar naar iq uitslag.
gr Angela

Even zo

Even zo

18-04-2014 om 14:40

plan

Je wilt niet dat school het idee krijgt dat ze aan de tafel zit bij de onderzoekers en je wilt ook dat je dochter krijgt wat ze nodig heeft. Ook wil je niet dat een rapport een eigen leven gaat leiden.

Wat wil je dat school doet en welk begrip wil je van school? Maw, welke delen van het rapport zijn essentieel voor je dochter op school. Misschien is alleen (een deel van) de conclusie van belang (of de aanbevelingen). Wat is jullie prioriteitenlijstje?

Ik zou ze niet alle informatie geven als dat niet nodig is. Daarmee geef je ook duidelijk aan dat jullie de leiding hebben. Maak een afspraak om eea te verduidelijken (als dat nodig is) en vraag om een plan van aanpak van school.

Annet

Annet

18-04-2014 om 16:46

Samenvatting voor school;

Wij hebben ook voor die vraag gestaan. Onderzoek was behalve iq ook persoonlijkheidsonderzoek. Op mijn verzoek heeft de onderzoeker een soort samenvatting gemaakt. Daarin stond wel iq (was in zijn geval zeer relevant) en tips over hoe hiermee om te gaan op school.
Alle persoonlijke dingen zijn eruit gehouden. Die zijn alleen voor ons (en voor kind later).

Karmijn

Karmijn

18-04-2014 om 20:00

neeee!

Wij hebben dat een keer gedaan en wij kregen jaren later, toen het slecht ging met school, de zinsneden uit dit onderzoek om de oren geslagen.

Wij zeggen nu altijd tegen elkaar: 'alles wat je zegt, kan en zal tegen je worden gebruikt.' Dus alleen de feitelijke informatie.

Van het iq onderzoek van zoon, hebben wij een mooi a4-tje, met een grafiekje en wat cijfers. Dat mogen ze hebben. En van zijn diagnose hebben wij twee alinea's tekst, met geen enkele opmerking over onze thuissituatie en een dsm4 classificatie. Dat is meer dan genoeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.