Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Deb

Deb

17-01-2017 om 11:05

OCD/ADD

Zijn er ouders met een (ouder) kind met OCD/ADD (dwang) om ervaringen mee uit te wisselen?

Peter en co

Peter en co

01-04-2017 om 16:06

OCD en ADHD en ASS

Dag Deb,
Mijn dochter van 7 heeft ASS maar momenteel vooral veel last van dwangmatig denken en handelen.
Heftig!
En bij jullie?
Groet
Peter

mirreke

mirreke

01-04-2017 om 18:32

Hier een zoon met ASS

en veel last van dwang... hij is nu net 16.

Even anno

Even anno

04-04-2017 om 14:33

hier ook

Hier een zoon van 11 die met cognitieve gedragstherapie zijn OCD heeft 'overwonnen'. Heeft af en toe nog last van opstekende dwanggedachten en handelingen, maar kan het door de therapie snel de kop indrukken.

Als je vragen hebt, laat maar weten!

incognito

incognito

04-04-2017 om 15:50

ik heb zelf ADD en heb jaren dwangklachten gehad, ook de diagnose OCD. Het is echt een nare combinatie. Ik was een jaar of 19 toen ik last van dwang kreeg (eigenlijk mijn hele jeugd wel in milde vorm aanwezig) en het is toen langzaam erger geworden tot ik er op mijn 20e zo onder leed dat ik hulp gaan zoeken. Ik heb toen therapie gehad en pas toen het een stuk beter ging bleek er onderliggend ook sprake te zijn van ADD. Voor mij was dat wel een eye-opener want dat was hetgeen wat de OCD zo hardnekkig maakte. Door de chaos in mijn hoofd zocht ik houvast in de dwanghandelingen. Ik weet nog de eerste keer dat ik medicatie kreeg, ik voelde voor het eerst rust in mijn hoofd en kon eindelijk dingen op een rijtje zetten. Later heb ik de medicatie heel langzaam afgebouwd maar wel na behandeling en coaching in concentratie en plannen. Omdat ik door de medicatie zo veel afviel maar vooral omdat ik het niet mijn leven lang wilde slikken. Ik vond dat ik moest leren omgaan met hoe ik nou eenmaal ben. Gelukkig lukt dat vrij aardig hoewel ik altijd veel moeite zal hebben met plannen en me concentreren, en dat leidt nogal eens tot frustraties, maar het is niet anders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.