Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Quin van der Veer

Quin van der Veer

27-08-2011 om 08:21

Nu al conflict met nieuwe leerkracht, help

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

18-09-2011 om 07:58

Mja

Als ik die riedel af zou steken, zou zoon mij meewarig aankijken en niks doen tijdens het nablijven, hij deed echt niks als hij moest nablijven. Dus dat het zeker op de basisschool goed werkt moet je maar afwachten..
Mee naar huis werkte beter, hij was dan in ieder geval niet op school. Voor hem heel belangrijk.

Quin van der Veer

Quin van der Veer

18-09-2011 om 12:19

Tja-2

Tja, wat zal ik er van zeggen. Er zit nogal een verschil tussen 10 minuutjes blijven zitten en 3 kwartier namelijk. Tegen incidenteel 10 minuutjes langer werken om even je bladzijde af te schrijven zou ik ook niet zo fel ageren. Wel tegen het met een grote stapel werk worden neergezet en door moeten gaan tot alles af is.
Overigens zet ik sowieso vraagtekens bij het moeten nablijven, zeg maar langer dan 10 minuten. Een basisschoolkind (al dan niet met etikettering) hoort te spelen na schooltijd. Dat is m.i. nog belangrijker dan welke les dan ook op school.
Verder moet er individueel gekeken worden naar het nut en het effect van de maatregel. Verhalen over één lijn trekken boeien mij niet. Het gaat erom zoveel mogelijk uit het individuele kind te halen.
Nablijven op het VO vind ik ook wat anders. Ik kan me nog wel herinneren dat we vroeger het plein mochten vegen na x keer te laat komen of wangedrag. Dat dient een heel ander doel. En je maakt een kind niet weerbaarder door het onredelijk lang in de klas te laten zitten. Zorg liever dat het kind onder schooltijd zoveel mogelijk leert. Die schooluren zijn niet voor niets zo vastgesteld. Niet om er elke dag nog eens fijn 10% bovenop te leggen.

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2011 om 17:02

Quin

Hier blijven kinderen hooguit een kwartier na, als het langer moet, worden eerst de ouders gebeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.