Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Dora

Dora

22-03-2012 om 22:40

Nieuwe juf: ander gedrag

Gisteren was de vaste juf van mijn iadh-zoon ziek en was er een invaller, een juf van een andere klas. Je zou zeggen voor een ass-er, dikke stress en een hoop ellende. Maar nee hoor, integendeel! Hij had zelfs beter gewerkt dan anders en was niet een keer geflipt, boos of dwars geweest! En hoewel mijn zoon normaal gesproken niet zoveel vertelt over school, vertelde hij me dit keer direct dat hij die dag toch zo'n lieve juf had gehad die hem niet boos maakte ... Wat het nou was? Ja, dat weet hij dan eigenlijk niet. Met veel hangen en wurgen komt er dan uit dat deze juf met een grapje hem aan het werk kreeg. Terwijl zijn gewone juf vaak toch ongeduldig wordt (hup, hup ah werk enz) Dat zal niet het enige zijn, er moet meer zijn geweest, maar daar ben ik dus nog niet achter. Het is zo sneu voor zijn vaste juf, want ze doet zo haar best (structuur bieden enz), maar ze heeft in feite zo'n foute uitwerking op hem .... Kan ik haar vertellen over de situatie gisteren? En wat wel werkte bij mijn zoon? Ik wil haar eerlijk gezegd niet voor het hoofd stoten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

23-03-2012 om 08:38

Tuurlijk

maar ik zou wel even nadenken over de aanpak. Ik zou het zelf denk ik vragend doen: goh, gisteren is zoon zo goed bevallen, wat zou dat toch zijn geweest? Ik zou ook met de invaljuf praten, ga gewoon naar haar toe met de vraag hoe het ging, dat je je een beetje zorgen maakte ivm zijn ASS. Vraag aan haar hoe dat in haar beleving was. Vertel ook dat het voor hem goed heeft uitgepakt.
Als zijn vaste juf open staat voor hulp en tips zal ze hier vast wat aan hebben. Misschien kun je er met beide juffen samen nog eens over praten. Leg ook uit hoe je zoon het ziet, of vraag of je zoon er zelf met haar over kan/mag praten. Als zij daar geduld genoeg voor heeft.
Overigens, ik herken het zelf, maar dan bij ons thuis. Af en toe ben ik blijkbaar in een bui die op mijn ass-zoon ook zo'n negatieve uitwerking heeft. Meestal ben ik dan gestressed (werk bv.) of gehaast, idd hup, hup. Misschien is zijn vaste juf ook wat gestressed, of ervaart zij het als een druk, of zijn het gewoon botsende karakters. Dan is het gewoon uitzitten en hopen dat het na de vakantie beter gaat. En misschien is dan een groepswissel een mogelijkheid, als jullie meer kleutergroepen hebben. Of gaat hij na de zomer naar groep 3?
Voor zijn juf is het misschien ook een openbaring dat je zoon zo goed kan meewerken. Ik hoop voor je dat het goed uitpakt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.