anoniempje
23-03-2013 om 03:17
Mkd
Mijn dochter van 3 jaar en 9 mnden had in oktober een achterstand van 1 jaar kwa spraak!
Ze krijgt 2 keer per week logo en gaat 4 dagdelen naar psz.
Laatst hebben ze een toets afgelegd en haalde ze een D,toen ging ze 4 en halve maand naar de logo.
Ik vind echt dat ze enorm is vooruit gegaan met haar spraak en ze is verstaanbaar!
Ik lees ook elke dag boekjes voor en heb een gesprek gehad met haar psz nu hebben we jeugdzorg en die zit er over na te denken om haar naar een mkd verblijf te laten gaan voor die laatste paar maanden voordat ze naar groep 1 gaat!
Psz vind dat ze mag blijven en dan ze echt een groeispurt heeft behaald en binnekort gaan ze nog zo'n test afleggen (citotest)omdat ze gewoon heel slecht geconcentreerd is.
Sowieso is mijn vraag kan ik al verwachten dat ze meteen een c of een b haalt en wat moet ik verwachten van een mkd?
Iemand ervaring?
Ik werk elke dag keihard doe alles wat ik mee krijg van de logo en ze gaat gewoon elke dag naar de psz!
Picasso
23-03-2013 om 09:44
Iets anders
Ervaring met een mkd heb ik niet, maar als spraak achter loopt,kan er 'iets' met de oren zijn. Is dat al onderzocht? Verder petje af voor al het werk dat je met je dochter doet!
Petra.v.S.
23-03-2013 om 14:52
Hele goede ervaringen met mkd
Mijn zoon heeft er 3 jaar gezeten toen hij klein was, en het was echt een geweldige tijd. Hij heeft er echt super veel geleerd en kreeg heel erg veel aandacht en begeleiding, allemaal op hem afgestemd.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar toen zaten er in een groepje 6 kinderen en 2 of 3 pedagogisch medewerkers. Ze deden echt allerlei dingen met de kinderen, om ze op die punten te ontwikkelen waar ze dat nodig hadden.
Aan schoolse vaardigheden deden ze niet veel, pas in het laatste half jaar ter voorbereiding op de overgang naar speciaal onderwijs.
Mijn zoon was 6 toen hij naar speciaal onderwijs ging en hij heeft absoluut geen acherstand opgelopen hierdoor.
O ja, hij kon helemaal niet praten toen hij naar het mkd ging. Er werd daar erg veel aan gedaan en hij kreeg daar intern 2 keer per week logopedie. Toen hij 4 was praatte hij redelijk goed, en met 6 jaar was alle achterstand ingelopen.
Na het mkd gaan trouwens lang niet alle kinderen naar speciaal onderwijs, een groot aantal gaat ook naar regulier onderwijs, het ligt er aan of ze ook een diagnose hebben of niet.
Tasja123
24-03-2013 om 22:08
Vaag...
Het MKD kan een prima plek zijn voor je kind. Alles is inderdaad op hem afgestemd om eventuele achterstand in te halen. Er wordt weinig schools gedaan maar vaak zie je dat ze er weinig achterdtand door oplopen bij de overgang naar de basisschool.
Maar.... Waarom nu nog een paar maanden MKD als hij bijna 4 is. Gaat hij niet op zijn 4e naar de basisschool? Wat voegt het dan nog toe? Een verandering en over een paar maanden weer lijkt me niet goed voor zijn zelfvertrouwen.
Als hij nu aardig aan het inlopen is waarom niet straks gewoon starten op de basisschool?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
anoniempje
25-03-2013 om 09:21
Vind ik dus ook
Het is trouwens geen hij maar een zij en logopediste vind dit voldoende ook school vind het onzin als ze nu nog naar het mkd moet!ik kan toch niet gelijk verwachten dat ze een dikke b haalt eerst had ze een e dat was vorige jaar toen ze nog helemaal niks kreeg behalve psz!de psz word deze week gebeld door jeugdzorg dus ben benieuwd wat de juffen gaan zeggen ik had vorige week al een gesprek aangevraagt maar ze maken zich eigenlijk geen zorgen over mijn dochter de juffen dan bedoel ik!en de juf vond sowieso onnodig om de laatste paar maanden nog naar het mkd te gaan!
Tasja123
25-03-2013 om 22:21
Sorry
Had een ander berichtje terug gezocht en dat ging over een zoon dochter dus, maar maakt natuurlijk niet uit he!
Ben benieuwd waarom jeugdzorg daar zo op zit. Soms doen ze dat als ze zich ook op andere vlakken zorgen maken en kijken ze zo mee met de ontwikkeling van jullie dochter.... Daar moeten ze dan wel open over zijn....
Mijn oudste kwam als 2 jarige op de psz en zei alleen mama en auto. Inmiddels spreekt hij als een gewone 10 jarige....
Het komt allemaal vast wel goed als ze al zo vooruit gegaan is.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
anoniempje
26-03-2013 om 22:28
Onafhankelijke logo
Op de psz is er de afgelopen weken een onafhankelijke logopediste langs geweest en heeft geevolueerd en geobserveerd vandaag een gesprek gehad met haar en me kleine meisje is goed verstaanbaar gaat hard vooruit ze loopt wel achter maar niet extreem!ik krijg het rapport van haar en vind eigenlijk wel dat dit voldoende is voor me dochter 4 dagdelen psz 2x logo en wat we thuis allemaal doen!dus het zal allemaal wel meevallen wat betreft dat mkd dat ze daar misschien naar toe moest!