Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Annabel

Annabel

19-01-2017 om 12:34

Mijn zoontje van bijna 2 1/2 vermijdt oogcontact en slaapt slecht

Hallo,

Om te beginnen heb ik ik net als iedereen een schat van een kind die in mijn ogen de wereld is.

Tot een jaartje of 1 1/2 merkten wij niet veel en was het vooral na deze tijd dat onze zoontje het oogcontact meer vermijdt en vooral s nachts veel om zich heen kijkt. Hij kijkt je wel aan, doet voor de rest alles wat een normaal kind doet, speelt lekker wild met kinderen of neefjes nichtjes, begrijpt normaal ook als je 'Nee' tegen hem zegt, brengt je ook de afstandsbediening als hij baby'tje wil zien en laat je ook weten als hij wil drinken of eten. Alleen ligt hij soms in een deuk van het lachen als hij in zijn bedje ligt en kijkt hij dan ook veel om zich heen als ik bij hem kom kijken alsof hij dingen ziet die zijn aandacht en interesses meer hebben dan wij als 'mensen' om hem heen. Ons zoontje kon voor deze symptomen ook gewoon ' tot ziens' zeggen en woordjes brabbelen en dit doet hij de laatste tijd ook niet echt meer terwijl hij met deze leeftijd toch twee woordjes-zinnetjes zou moeten kunnen maken. Hij brabbelt wel het een en ander maar het is meer spelen met klinkers van letter bijv 'aiiiiiiiiiii' of ' ummmmmmm' en dat is vooral wat hij de hele nacht springend kan volhouden.

Daarnaast is het de laatste 3 maanden dat hij - nu zijn bedje in onze slaapkamer staat- vanaf 2300 spontaan wakker kan worden en urenlang kan lopen springen op zijn bedje terwijl hij deze harde geluiden maakt en dit baart ons wel enige zorgen. Daarnaast maakt hij ook diepe enge zuchten en deze mix van geluiden doet hij zelfs als wij het licht uitzetten en hij in het donker gewoon vrolijk doorgaat. Het is nu in ieder geval 3 keer gebeurt dat hij dit van rond een uurtje of 23.30 tot rond 05.00 vol kan blijven houden met ook alle gevolgen voor ons als een ouder een klein uurtje daarna al naar het werk moet.

Enfin, voor het niet direct reageren hebben wij via het consultatiebureau aangevraagd om te kijken of zijn gehoor wel goed is en dit bleek gelukkig goed te zijn. Nu zouden wij als ouders graag willen weten of dit een tijdelijk iets is of dat wij ons zorgen moeten maken.

Mijntje

Mijntje

19-01-2017 om 14:02

huisarts

Allereerst zou ik zorgen dat er geen 2 oververmoeide ouders zijn; je schrijft dat jullie hem op jullie kamer laten slapen. Dat is niet nodig, zet zijn bed in zijn eigen kamer en leer hem alleen te slapen, evt de eerste tijd 1 van jullie erbij.
Ik zou naar de huisarts gaan en een dubbel consult aanvragen. Allereerst de slaapproblemen bespreken, mogelijk kan melatomine hem helpen (de variant om door te slapen).
Bespreek verder met de huisarts je zorgen over zijn (taal-)ontwikkeling en waarschijnlijk krijgen jullie een verwijzing naar een audiologisch centrum. Vraag daar anders naar. Daar worden de oren van je zoontje nogmaals nagekeken, ook wordt er gekeken naar zijn spraak/taalontwikkeling en zijn gedrag. Zij zullen je dan verder adviseren. Maar ik zou eerst die slaapproblemen aanpakken, daar kan eea ook van komen.

oververmoeid

Lastig maar toch zou ik een kind dat gaat spoken s'nachts niet alleen laten. Dan heb je zelf nog geen rust want je vraagt je toch af of dat wel goed gaat daar in dat kamertje.
Hopelijk gaat het voorbij en anders zou ik hem bij je in bed nemen en zachtjes toespreken dat het nu slaaptijd is en tijd om te rusten. Eventueel zet je hem een luisterboek op met kalme verhaaltjes. Licht uitlaten, eventueel een klein slaaplampje aan.
Met een jonger kind heb ik dit weleens gehad en die zette ik in de maxicosi voor de Teletubbies in de kamer terwijl ik er op de bank naast ging liggen.

Mijntje

Mijntje

19-01-2017 om 18:00

afwisselen

Het ligt eraan of hij uit bed kan. Je kan een matras naast zijn bed leggen en ernaast gaan liggen, dan kan de andere ouder in ieder geval wel goed slapen en kunnen jullie elkaar afwisselen. Als je zoontje oververmoeid is kan dit ook gedragsproblemen geven, maar als die spraak achterblijft zou ik er wel naar laten kijken.

Linda

Linda

29-04-2017 om 12:56

luisterkind afstemming

Hoi Annabel,
Dit is wel heel vermoeiend zeg! Ik wil jou een luisterkind afstemming aanbieden, ik ben pas geslaagd als luisterkind werker en ik wil me richten op kleine kindjes, baby's en kinderen met geestelijke/ lichamelijke beperkingen. Ik hoop hiermee veel papa's en mama's te helpen. Wat houdt een afstemming in, ik ga in contact met het kind op zielsniveau, het onderbewuste van het kind. Met het kind ga ik in gesprek en kijk wat er in de afstemming al gekeerd kan worden, ouders krijgen handvatten aangeboden waar ze mee aan de slag kunnen, dit alles vanuit het kind zelf, ik luister wat het kind kwijt wil en ik neem de vragen van de ouders zij langs mee.
Mocht je meer informatie willen dan mag je me een mail sturen.
(emailadres verwijderd door forumbeheer)
Groetjes,
Linda van de wal

Mijntje

Mijntje

29-04-2017 om 13:35

Linda - forumbeheer

Dag Linda. Ik heb het gemeld aan forumbeheer. Dit is reclame (en ik geloof er ook niet in, maar dit terzijde)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.