Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-06-2012 om 22:56
Er is een onderzoek geweest naar de werking van melatonine en het bleek dat melatonine van sleepzz net zo goed werkte als de gewone melatonine van de apotheek. Omdat je die van sleepzz onder je tong moet laten smelten, wordt het opgenomen door je slijmvlies en heb je een lagere dosering nodig dan van de gewone die je inslikt , waardoor het veel goedkoper is.
Zoon heeft het uitgepobeerd, en bij hem werkt het. Hij neemt nu 2 van sleepzz en had anders 1mg gewone. Doen we 250 dagen met een potje van 12,89! ipv 10 euro per maand
15-06-2012 om 12:34
Waar?
Ik ben wel benieuwd waar dat onderzoek staat. Want kan me niet voorstellen dat 0,2 mg hetzelfde is als 1 mg.
15-06-2012 om 13:12
Geen link
Ik heb geen link aan hem gevraagd, ik geloof hem gewoon als hij dat zegt. Lijkt mij wel een betrouwbare bron toch, een kinderarts?
Volgens zijn zeggen werkt die van 0,1 mg sneller/sterker omdat je die onder je tong laat oplossen en het dan direct opgenomen wordt. De andere gaat via je maagdarmstelsel.
16-06-2012 om 10:14
Slijmvliezen
Slijmvliezen kunnen inderdaad een goede weg zijn om medicatie op te nemen.
Gewoon uitproberen lijkt me.