Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-01-2014 om 10:55
Zoon begint goed te wennen aan concerta, na twee weken slikken vindt hij niets leuker dan schrijven... Nachten zijn nog probleem, ondanks 2 mg melatonine staat hij om 2.00 uur klaarwakker aan onsbed, we hebben ook 1,9 mg slow release geprobeerd, maar ook daarmee kwam hij om 2 uur vragen of het al ochtend was, sommige nachten slaapt hij zo weer verder, andere nachten lukt het hem (en mij) niet meer om in slaap te komen. Ik overweeg twee pillen te geven van de sl, maar is rond de 4 mg niet extreem veel voor een mannetje van 9?
24-01-2014 om 11:22
circadin
Je hebt twee soorten melatomine, de een is voor het sneller inslapen, de ander werkt (bij onze zoon) voor het doorslapen (verlengde afgifte).
Ons zoontje is 7 en lag 's nachts altijd een tijd wakker, maar sinds hij circadin (melatomine) gebruikt niet meer. Het zijn pilletjes van 2 mg. In de gebruiksaanwijzing staat dat dit de dosis voor volwassenen is, maar wij kregen wel 2 mg voorgeschreven door de huisarts...
Sinds een tijd heeft ons zoontje alleen vreselijk veel moeite met opstaan en een langdurig ochtendhumeur. Dus we bouwen de melatomine nu af en zitten nu ca. op de helft (1 mg). Circadin is dus op doktersrecept, maar moet je wel zelf betalen en is behoorlijk prijzig. Je kan het ook goedkoper kopen, maar is dan vaak per 0.1 mg en daar heb je dan veel voor nodig. Maar voor het doorslapen helpt het voor ons kind dus echt geweldig.
Ik zou even overleggen met de huisarts. 4 mg lijkt me wel heel veel om zelf mee te gaan experimenteren.
27-01-2014 om 14:29
melatonine 3 mg
Melatomatine (merknaam) heeft melatonine-piletjes van 3 mg: 1 mg om in te slapen (evenveel als de pilletjes van Melatomatine van 1,9 mg) en 2 mg om door te slapen (slow release). Kosten rond de 10 euro voor 40 of 50 stuks en zijn o.a. verkrijgbaar via internet. Wel goed op opletten of je de gewenste soort pilletjes bestelt, want Melatomatine maakt diverse soorten. Ik weet niet wat de dosis voor een kind is (huisarts?!), maar dit is in ieder geval niet twee keer zo zwaar.
Sterkte.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.