Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Evanlyn

Evanlyn

24-04-2012 om 10:45

Meester heeft zelf adhd

Waarschijnlijk komt mijn zoon volgend jaar bij een meester die volgens mij zelf ADHD heeft, en erger dan zoon. Hij is erg onvoorspelbaar, heeft woede-uitbarstingen, geeft uitstekend les en houdt de aandacht van de kinderen goed vast, maar is ook erg chaotisch. Heeft iemand hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

24-04-2012 om 11:52

Het zijn

net mensen die meesters!
Ik weet niet hoe je aan je informatie komt, maar blijkbaar heeft de school hem in goed vertrouwen aangesteld. Hoe bedoel je woedeuitbarstingen? Is hij agressief?

Samen

Misschien kunnen je zoon en zijn meester wel tips uitwisselen?

Karmijn

Karmijn

24-04-2012 om 14:30

Nou

Mijn ervaring is, dat veel scholen en leerkrachten zelf allerlei kenmerken van stoornissen vertonen. En ik reageer daar eigenlijk ongeveer zo op, als ik op de stoornis van mijn zoon reageer.
Kalm blijven, positief blijven, georganiseerd blijven en niet opgeven.
Dus naar leerkrachten probeer ik vooral te formuleren in wenselijk gedrag en positieve dingen te stimuleren door ze te prijzen.
De wisselwerking met mijn zoon is niet altijd positief. Verre van dat. Maar hij kan er toch wel aardig mee omgaan. Ik leer hem ook vooral praktisch te kijken en oplossingen te zoeken voor problemen.
Het is hier in het verleden heel erg uit de hand gelopen, dan grijp ik wel in. Mijn zoon gaat er niet onderdoor, omdat ik zoveel begrip heb voor de moeilijkheden van de leerkracht. In die valkuil trap ik niet meer.
Maar het is nu eenmaal moeilijk te beinvloeden, wie er voor de klas staat. En het kan soms ontzettend mee vallen en soms ook verschrikkelijk tegen vallen.

Mara

Mara

24-04-2012 om 17:28

Nou

Dat lijkt me lastig als de meester het zelf nog niet weet (of in de ontkenning zit). Ik zou tzt gesprek met de IB-er aangaan (of directeur) als het nodig is en inzetten op 'hun gelijkenissen' (en dus valkuilen). Wie weet gaat er bij school zelf een lichtje branden?

Karmijn

Karmijn

24-04-2012 om 19:04

Maarre...

Je kunt niet van een ander zeggen, en al helemaal niet als het om een volwassene gaat, of die adhd heeft. Of dat hij misschien wel adhd heeft. Dat vind ik echt niet kunnen.
Je kunt alleen maar waarnemen wat je ziet en daar verstandig mee omgaan.
En ik vind het ook nogal ver gaan om te speculeren over de diagnose van een leerkracht van je kind. Wat je niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Begrijpen elkaar goed.

"geeft uitstekend les en houdt de aandacht van de kinderen goed vast".
Menig leerkracht heeft deze eigenschappen niet, klinkt als een prima leerkracht. Leerkrachten hebben ook allemaal hun eigen karakter en eigenschappen. Op het VO krijgt je kind wel 10 of meer verschillende leerkrachten. De chaotische, de stille, de chagarijn, de pipo de clown,de verstrooide, de strenge enz.
Ik zou alleen de woede-uitbarstingen vervelend vinden, ik zou daarover praten als ik zou merken dat zoon daar onder te lijden heeft volgend jaar.

Evanlyn

Evanlyn

24-04-2012 om 23:46

Diagnose stellen

Ik kan wel ergere dingen zeggen over sommige leerkrachten hier dan dat ze misschien ADHD hebben hoor. Voor mij is het geen scheldwoord, ik zie gewoon bepaalde dingen die mij heel bekend voorkomen. Natuurlijk kan ik geen echte diagnose stellen en weet ik officieel niets van hem.

Dus ik wil hem niet afkammen, maar ik vraag me gewoon af of dit handig is voor zoon.

Maar inderdaad, misschien werkt het juist goed en heeft hij juist enorm veel begrip voor zoon. En misschien kan zoon prima leren omgaan met die woede-aanvallen en de onrust. Maar als dat niet zo is, heeft zoon het natuurlijk weer gedaan. Want zo werkt dat hier.

Evanlyn

Evanlyn

25-04-2012 om 10:20

Andere school

Ik zit ook te twijfelen omdat dochter nu op een andere school zit. Zoon trekt het hier tot nu toe beter dan dochter, vandaar dat hij is achtergebleven. En ik weet dat ze op de school van dochter niet veel doen met een rugzakje. Maar ja, dat heeft hij toch nog maar 1 jaar en op de andere school zou hij een uitstekende leerkracht krijgen (en houden). Maar hij heeft wel vriendjes in deze klas en in een nieuwe klas is dat natuurlijk nog maar de vraag.

Hoewel zijn belangrijkste vriendjes toch wel de buurtjongetjes zijn en niet de jongens uit de klas.
"Mam, ik ga buiten spelen, je weet wel waar ik ben hè? Als ik niet op het plein ben, ben ik bij Jan, Piet, Klaas, Joris, Kees of Henk." Tuurlijk schat.

Nou ja, ik zit dus te dubben.

Karmijn

Karmijn

25-04-2012 om 11:02

Om te oefenen

Nou ja, je kunt het ook zien als een jaartje oefenen voor je zoon. Op het VO moet hij ook met 'bijzondere' leerkrachten om leren gaan. En dit jaar krijgt hij ook een 'bijzondere'.
Ik zou niet zo snel wisselen van school, alleen voor groep 8. Dan zit je er bij al die afscheidsrituelen, er misschien toch een beetje voor spek en bonen bij.
Onze dochter is in groep 7 van school gewisseld. Het is erg goed bevallen, maar het duurde toch wel een half jaar, voor ze zich echt 'thuis' voelde. Je zoon is dan alweer bijna van school af.

Evanlyn

Evanlyn

25-04-2012 om 12:08

Groep 6

Hij zit pas in groep 6. Maar dat oefenen, daar zit natuurlijk wel wat in. Ik bewonder hoe hij omgaat met zijn huidige leerkracht, die ook erg onrustig is (maar geen woede-uitbarstingen heeft).

Moeilijk...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.