Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Me

Me

20-07-2012 om 15:13

Medicijnvakantie, ik word gek van zoon

zoon is sinds een paar maanden wegens add aan de medicijnen, meyjlfenidaat, later concerta. In het begin twijfelde ik of het echt wel effect had... Nu is het schoolvakantie en is hij ook met medicatie even gestopt. En het is een heel ander kind, druk, impulsief... Gek word ik er van. Hoe kan dat? Kan dat aan die medicijne (stop) liggen?
Ook de tics (frunniken aan lichaamsdelen, dit keer zijn gezicht) is weer volkomen terug.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Me

Me

20-07-2012 om 15:15

Nuancering

... Ik ben dol mijn kind, zo bedoel ik het niet. Maar hij is veel drukker, impulsiever, onnadenkender dan ik me herinner van voordat hij begon met pillen. Of zou het verschil hem zitten in school versus vakantieperiode ( verveling?)

Karmijn

Karmijn

20-07-2012 om 17:42

Gewenning

Je went er zo snel aan, als je kind 'rustiger' is. Je vergeet zo snel hoe erg het was.
Wij hebben laatst een filmpje gekeken wat hij jaren geleden, voor diagnose en medicatie had opgenomen. Manmanman, wat was mannetje druk. Je went er aan, wij vonden dat gedrag toen normaal. Maar als het beter gaat, went dat ook snel.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-07-2012 om 18:46

Hier ook

Zoon (ADHD) is al een aantal jaar aan de Concerta maar sinds vorig jaar hoeft hij het in de vakanties niet te slikken tenzij hij zijn concentratie nodig heeft. En het is iedere keer echt weer even wennen om een drukker, rusteloos kind om me heen te hebben met tics, dat doorratelt, zeer vergeetachtig is en opeens de oren van mijn hoofd (vr)eet (de Concerta neemt zijn eetlust weg zodat hij mauwelijks eet als het in zijn systeem zit).
Maar tja, het is nu eenmaal niet anders en hij vindt het vooral heerlijk om weer veel te kunnen eten. En eigenlijk went het na een tijdje wel weer. Alhoewel ik wel heel blij ben dat hij straks fijn een week met zijn tante en haar kinderen op vakantie gaat zodat ik even kan genieten van de rust

koentje

koentje

20-07-2012 om 23:17

Ook hier

wij hebben een poging gedaan om zoon in de vakantie een tijdje te laten stoppen met concerta. het leverde zoveel spanningen op: irritatie door druk gedrag, conflicten doordagt hij veel opstandiger is dan en irritatie doordat je hem constant dingen moet helpen herinneren.... daardoor hebben wij besloten onze vakantie niet te laten verpesten en was het weer veel gezelliger met medicatie. Van de week hebben we het ook een paardagen zonder gedaan: hij sliep ontzettend slecht en dat wilde ik even doorbreken. dAT HELPT TROUWENS WEL...

Evenzo

Evenzo

21-07-2012 om 08:23

Ook

Het is lastig voor kind en omgeving. Daarom krijgt kind nu 1x daags (ipv 2x daags) medicijn.

Me

Me

21-07-2012 om 11:39

Hier

Hier heeft zoon liever geen pil. Hij zegt het verschil niet te merken maar wil geen pil (in de vakantie mag hij kiezen). Ik merk het verschil echt wel, en kan me voorstellen dat hij zich misschien ook fijner voelt als hij minder commentaar krijgt over vergeten/onnadenkend gedrag, minder geirriteerde zus etc.

Wat wel heel fijn is dat hij zonder pil veel meer eet, en dat is nodig. De enige vervelende bijwerking van de pillen voor zover ik nu kan zien. (En hij is al zo'n klein tenger mannetje...)

Op dagen dat er veel druk vermaak is gaat het prima, of als ik hem achter een scherm zet (wat hem betreft de hele dag) maar ja, dat is ook weer zoiets. Ik zal stiekem blij zijn als school weer begint...

Onno

Onno

27-07-2012 om 08:54

Eigenlijk wel zielig

Eigenlijk is het voor tal van kinderen heel zielig om met een dergelijke handicap te moeten leven. Je zou toch eens moeten googelen op CEASE-therapie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.