Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Bonny

Bonny

16-12-2012 om 12:40

Medicijnen add

Wie heeft ervaring met medicijnen bij ADD? Onze zoon gaat binnenkort waarschijnlijk ook beginnen met medicijnen (ik geloof Ritalin)en ik zou graag horen over jullie ervaringen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Re: bonny

Wij staan, denk ik, op hetzelfde punt.

Mijn dochter gaat in januari met Ritalin beginnen, na een lang traject van onderzoek en recente uitslag.

Wij hopen dat Ritalin bij haar de rust gaat brengen, een betere concentratie en aandacht. Wanneer die drie dingen in balans zouden zijn zou dat voor haar een stuk aangenamer zijn.

Je kunt veel info vinden over ADD en medicatie op Balans trouwens.

Ik volg met interesse je draadje

pooh bear

pooh bear

16-12-2012 om 20:51

Hier

Onze dochter heeft ook Add en gebruikt medikinet. Dit werkt heel goed en we zijn heel tevreden ze gebruikt alleen medicijnen op de dagen dat ze Naar school moet.

Annika

Annika

18-12-2012 om 13:58

Meer dan genoeg informatie hier op het forum nu en in het archief. denk ik, van ouders van ad(h)d-ers en medicijnen Lees bijvoorbeeld eens het draadje hierboven (update medicatie adhd).

Hou oud is je zoon? Die van ons was vorig jaar bijna 9 toen hij diagnose ADD kreeg. Wij zijn gestart met methylfenidaat (merkloze ritalin) en daarna toen we een beetje duidelijk hadden dat het wel werkte en wat de dosering moest zijn op concerta (omdat de afgifte dan wat gelijkmatiger is, minder pieken en dalen). Hier werken de pillen zeker op zijn onrust, concentratie, impulsiviteit.

Ben benieuwd naar jouw verhalen ook.

Bonny

Bonny

20-12-2012 om 16:15

Moppeke

Bedankt voor je tip over Balans. De zin die jij schrijft over rust, concentratie en aandacht is zo herkenbaar!
Hoe oud is jullie dochter?
Onze zoon is 15 en ik merk dat er op zijn school zeer weinig begrip is voor zijn problemen. ADD wordt bijna niet (h)erkend omdat het niet opvalt omdat deze kinderen juist rustig zijn. En omdat hij in de puberleeftijd zit wordt het vaak afgedaan als ongeïnteresseerd pubergedrag.

Bonny

Bonny

20-12-2012 om 16:18

Annika

Bedankt voor je reactie. Het is fijn om in ieder geval positieve ervaringen te lezen. We hopen echt dat de medicijnen hem gaan helpen. ADHD kent iedereen inmiddels wel, maar als je ADD noemt kijken de meeste mensen je met een groot vraagteken aan. Heeft jullie zoon last (gehad) van bijwerkingen?

Bonny

Bonny

20-12-2012 om 16:21

Pooh bear

Is medikinet ook een soort Ritalin of is het heel iets anders? Ik wist niet dat dat kon, alleen op dagen dat ze naar school gaan medicijnen gebruiken, of is dat alleen voor dat type medicijn zo. Ik ga er nog eens flink informatie over opzoeken. Heeft jouw dochter last gehad van bijwerkingen?

pooh bear

pooh bear

20-12-2012 om 16:36

Bonny

Volgens mij is medikinet ongeveer hetzelfde als ritalin alleen het weekt 6 uur terwijl ritalin 4 uur werkt en concerta 8 uur.
Dochter heeft geen last van bijwerkingen alleen de eerste paar dagen een beetje last van haar maag.
Ze heeft die medicijnen buiten school niet nodig en volgens de arts was dat geen probleem. Haar neefje doet hetzelfde met ritalin.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-12-2012 om 17:09

Hier

Mijn zus (50) heeft ADD en zij slikt sinds een aantal jaar Concerta. Ze heeft genoeg aan de laagste dosering; daarmee kan ze zich beter focussen en concentreren en heeft ze minder last van de prikkels in en om haar heen. Ze blijft natuurlijk een typische ADDer dus ze vergeet veel en heeft veel baat bij structuur, briefjes etc. maar ze is sinds de diagnose en de medicatie wel eindelijk in staat geweest om een opleiding af te maken, een eigen bedrijf te starten (met succes!) en een relatie vol te houden.
Mijn zoon (11) heeft ADHD en slikt ook Concerta. Begonnen met Ritalin maar daar had hij veel last van de bijwerkingen, met name misselijkheid. De Concerta beinvloedt zijn eetlust ook nadelig maar dat vang ik op door hem in de weekends/vakanties geen Concerta te laten nemen zodat hij flink kan bij-eten. Hij doet het uitstekend op de Concerta; zeker op school en met voetballen. Ook hier geldt dat medicatie de ADHD niet laat verdwijnen maar het wordt handelbaarder. Het slechtere inslapen (ook een van de meest voorkomende bijwerkingen) vang ik op door het geven van Melatonine. Kortom, we zijn erg blij met de medicatie. Het kost in het begin wel veel tijd en geduld om het juiste medicijn in de juiste dosering te vinden maar het is de moeite meer dan waard!

addertje

addertje

20-12-2012 om 22:09

Oh elisa ot

Als ik lees over jouw zus, ben ik jaloers op haar concerta.. Misschien ga ik toch maar weer es aan de bel trekken met mn test-uitslag. Bedankt voor de inspiratie

Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-12-2012 om 13:23

Addertje

Graag gedaan hoor Mijn zus zegt meerdere keren dat haar 2e leven begonnen is sinds de diagnose en de medicatie...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.