Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
bloempje12

bloempje12

06-10-2014 om 21:27

medicatie

hallo.

had bij ander draadje al verteld van mij dochtertje van 6jaar met zwaare adhd en zware onrust
het verhaal van hulp in utrecht is niks geworden.nou heb ik ander kinderpyschiater
gevonden..
en morgen krijgt ze medicatie.het wordt of-strattera met eventueel abilify....
-of ritalin in combinatie met Dexamphetamine....
maar welke het wordt bespreken we morgen...ik zie liever de eerst optie
omdat we ritalin al eens hadden geprobeerd..en datwerkte niet...
lees veel over strattera en abilify en dexamphetamine.
maar zijn er hier ouders met kids die deze medicatie nemen
of een combinatie...en met mij hun ervaringen willen delen?

alvast bedankt!
bloem.........

Vogel

Vogel

06-10-2014 om 21:38

Abilify en Concerta

Onze jongste zoon slikt sinds hij 8 of 9 is Abilify voor zijn woede-uitbarstingen en agressie. Het heeft een tijd goed geholpen, inmiddels slikt hij er ook Risperdal bij. Hij lijkt geen last van bijwerkingen te hebben.

De oudste heeft vanwege concentratieproblemen (niet omdat hij druk was) Concerta geslikt (zelfde als Ritalin maar dan met verlengde uitgifte). Zijn concentratie werd beter, maar hij voelde zich er erg 'strak'door. Het helpt je te focussen, maar soms moeten je gedachten ook gewoon ronddwalen om te kunnen leren en oplossingen te vinden. Bovendien sliep hij er slechter door in en verdween zijn eetlust (en het was al niet zo'n grote eter). Inmiddels is hij er op eigen initiatief mee gestopt.

Kortom: mijn kinderen hebben baat (gehad) van beide medicijnen. Ik vond het wel een stap, 't is toch zware medicatie bij een nog ontwikkelend brein. Aan de andere kant: een kind met suikerziekte geef je ook medicatie. Bij mijn kinderen is er echt iets mis in de hersenen, de kwaliteit van leven van zeker de jongste is met medicatie aanzienlijk verbeterd.
Succes!

bloempje12

bloempje12

07-10-2014 om 22:24

Dexamphetamine

hallo..

vandaag gesprek gehad met de pyschiater.
en we gaan morgen beginnen met Dexamphetamine..
met 2 keer perdag een half tabletje van 2enhalf-mg
ze krijgt morgen ochtend de eerste half tabletje
dit gaan we proberen tot einde herfstvakantie
tenzij ze er raar op gaat reageren?...dan mag ik gelijk stoppen..
als het te weinig werkt gaan we iets ophogen anders stoppen en dan strattera....
proberen....ze krijgt geen ritalin omdat ze dat al geprobberd heeft en dus moet je stap 2 proberen en dat isdit middel...en anders stap 3 strattera......

meer ervaring zijn nog steeds welkom!..

mvg....
bloem...

bloempje12

bloempje12

24-10-2014 om 22:02

gestopt-en strattera

hallo..

met de dexamfetamine is mijn dochtertje weer gestopt..
ze reageerde er niet goed op ook niet nadat het verhoogd was...
ze was heel boos-ageresief-opgefokt-onrustig...haar gedrag werd veel extreemer....in overleg met de pyschiater zijn we de afgelopen vrijdag gestopt...en vandaag weer de arts gesproken en we gaan beginnen met strattera.....dat kan wel weken duren voor dat je werking ziet...van 1 tot wel 8 weken.....ik hoop echt dat het gaat werken!!!....we gaan het zien?!....

als er ouders zijn met kids die strattera nemen...
ik wil graag jullie ervaringen lezen!!...

mvg...
bloem...

Onno

Onno

25-10-2014 om 12:02

Denk je dat dit de juiste weg is?

Zou je dit je kind wel willen aandoen? Zou je niet eens kijken of er een andere oplossing is?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-10-2014 om 16:38

Strattera

Mijn zoon (13, adhd) is ruim 2 maanden geleden begonnen met Strattera omdat hij niet tegen andere adhd-medicatie (methylfenidaat) kan. Strattera werkt heel anders en het duurt langer voordat je effect merkt omdat er eerst een "spiegel" in het bloed moet worden opgebouwd. Het voordeel is dat er minder risico is op vervelende bijwerkingen. Bij mijn zoon wordt de dosering heel langzaam opgebouwd omdat hij ook een antidepressivum slikt en deze medicatie elkaar kan versterken. Hij is begonnen met 10mg; na een maand 18mg en hij zit nu net op 25mg. Als dit nog niet genoeg effect heeft op zijn concentratie gaat hij na een maand over op de aanbevolen dosering voor zijn gewicht, 40mg. Tot nog toe merkt hij weinig maar hij heeft ook geen last van de nare bijwerkingen die hij wel had met methylfenidaat (erg misselijk en gebrek aan eetlust). We duimen allemaal dat de Strattera goed gaat werken zonder bijwerkingen maar we moeten dus geduld hebben. Hopelijk slaat het ook goed aan bij je dochtertje! En negeer Onno alsjeblieft; daar heb je niets zinnigs aan.

Onno

Onno

25-10-2014 om 17:37

Zorgelijke ontwikkeling.

In de afgelopen jaren is de medicatie meer en meer dwingend geworden. Er ontstaan steeds meer situaties waarbij organen of orgaansystemen uitvallen en de patiënt om welke reden dan ook medicijnafhankelijk is geworden (of gemaakt).
Dit zijn situaties waarbij de patiënt zonder medicijnen niet kan functioneren. De droom van de farmacie, u kunt wel leven maar niet meer zonder onze medicijnen.
Over de laatste decennia zijn er steeds meer van dergelijke ziekten en aandoeningen bij gekomen.
Ook is dit het geval bij steeds meer kinderen die met allerlei vormen van stutten, pleisteren en plamuren nog een beetje kunnen functioneren.
Nu kan ik van de forumleden hier wat dat betreft geen deskundigheid verwachten. Als je er geen studie van hebt gemaakt kom je er gewoon niet uit. Het allerergste van dit alles is dat men het gewoon is gaan vinden terwijl het helemaal niet zo is. Als ik hier lees met welke medicijnen kinderen hier behandeld worden dan sta ik versteld dat men dit gewoon is gaan vinden. Zijn die medicijnen de oplossing? Nee, er zullen zich steeds nieuwe problemen voordoen die vaak weer erger zijn dan de voorgaande en zo boer steeds meer achteruit totdat je helemaal vastloopt. Tja, en zie het dan nog maar eens op te lossen.
In een ander draadje schrijft E.G. dat ook ze nog iets alternatiefs heeft gedaan om haar zoon te helpen, maar als je zelfs geen geld hebt om de medicijnen te betalen zal dat wel niet veel soeps geweest zijn

Vogel

Vogel

25-10-2014 om 21:39

Deskundigheid?

Beste Onno,
Jammer dat je niet hebt kunnen zien hoe het met mijn kind ging voor hij medicatie slikte. Hij gooide met stoelen, scheurde schoolboeken, trapte ruiten in, sloeg zichzelf met zijn vuisten keihard tegen zijn hoofd of beukte met zijn hoofd tegen de muur, hij sloeg en schopte mij.
Ik ben superdeskundig voor wat betreft de aandoening van mijn kind. Met medicatie is hij (be)handelbaar, d.w.z. dat therapie nu aanslaat omdat het rustiger is in zijn hoofd.

Nee, ik vind het niet gewoon dat hij medicatie nodig heeft. Maar ik vind het ook niet gewoon dat jj als buitenstaander oordeelt over een intens belastende opvoedingssituatie. Zonder medicatie zou mijn kind niet thuis kunnen wonen.

Zeemeeuwenbrigade

Zeemeeuwenbrigade

26-10-2014 om 20:36

Beste Onno

Ga je wachtkamer uitbreiden, of leg meer parkeerplaatsen aan of zo, voor al die zogenaamde patiënten van je en hou op je ongefundeerde mening hier te ventileren.

Onno

Onno

28-10-2014 om 12:05

En zo ontwikkeld zich dus de catastrofe.

Dat de forumleden het verschil niet weten tussen symptoombestrijding en genezen is niemand aan te rekenen. Dat genezen iets heel anders is dan het beïnvloeden van biochemische processen is bij 98% van alle artsen niet eens bekend dus kun je het ouders die volkomen leek zijn ook niet kwalijk nemen.
De consequentie van deze onwetendheid is wel dat er zich nu een catastrofe aan het ontwikkelen is. Eigenlijk is hij al begonnen maar wordt nog niet als zodanig onderkend.
Als kinderen van zes jaar al worden behandeld met zware psychiatrische medicijnen beloofd dat natuurlijk niet veel goeds voor de toekomst. En hoeveel kinderen zitten al niet aan dat spul.
Ik begrijp heel goed dat men dat niet wil horen. Men wil geen last krijgen van het geweten als men zijn kinderen deze medicijnen laat slikken. Men wil niet zelf nadenken en het mag natuurlijk ook geen geld kosten.
Men gaat liever naar een all-inclusive resort dan dat men dit aan de gezondheid van het kind besteed.
Tja, en dan heb je natuurlijk ook een hele grote groep die helemaal niet kan kiezen omdat ze daar de financiële middelen niet voor hebben. Die worden min of meer gedwongen om de reguliere symptoombestrijding te volgen omdat ze geen andere keuze kunnen maken.
Waar dit alles naar toe zal lijden zal de toekomst uitwijzen, maar om te weten dat er zich nu een catastrofe ontwikkeld hoef je niet hoogbegaafd te zijn.

amk

amk

28-10-2014 om 12:29

Onno

al heel vaak hebben wij forumleden je gevraagd onze kennis dan bij te spijkeren, maar daar vind je ons te dom voor. Laat ons dan lekker in ons eigen sop gaar koken en ga je ongefundeerde uitspraken ergens anders spuien waar je niet steeds gefundeerd tegengas krijgt.

Dus nogmaals spijker mij / ons bij, laat ons zien waar we die informatie dan kunnen vinden, we hebben al meerdere malen laten zien dat we het echt lezen.

Vogel

Vogel

28-10-2014 om 21:11

Hoogbegaafd...

En om hoogdravende meningen te verkondigen hoef je ook niet goed te kunnen spellen hier hoor Onno.

De zorg

In geval van hoofdpijn is een paracetamol of ibuprofen afdoende. Maar als ik iets lees op gebied van medicatie bij autisme bedenk ik mij altijd in wat voor rompslomp het kind en de ouders terecht komen. Want de relazen over welk medicatie, en hoe lang wachten voor het werkt, en hoeveel, of wanneer verhoogde dosis, en dan weer wanneer overstappen, of toch nog aankijken. Dan heb ik het nog niet over minder eetlust en afvallen en verminderde weerstand door het afvallen of slecht slapen. Dat alles is echt slopend...
Sterkte voor ieder die zo'n proces van dichtbij meemaakt.

bloempje12

bloempje12

08-11-2014 om 22:19

update....

hallo allemaal..

we zijn nu 2 weken onderweg met strattera..
zie nog helemaal geen werking van de medicatie bij dochtertje.. ZE HEEFT GELUKKIGE geen bijwerking....en haar eetlust is weer terug..
school ziet ook geen werking..
volgende week weer gesprek met pyschiater.
en gaat ze de strattera verhogen naar 18 mg..
ze mag voor haar lengte en gewicht 25 mg hebben..
maar eerst dus de 18 mg..
mischien dat ze er later Abilify bij krijgt?....
maar dat is nog niet zeker...
haar gedrag is echt extreem..
hyper-onrustig-kan geen 1tel stilzitten-
zou wel meer willen vertellen over haar gedrag......
maar ben bang om herkend te worden .....
maar het duurt nu al 4 jaar...het kbh....kon niks doen voor haar
utrecht...konden ze haar niet helepen....
dit is haar 4de school waar ze op zit.....kbh meegrekend....
op deze school heeft ze super-lieve juf...die echt met mij mee denkt...en die ook de hulp van de pyschiater heeft geregeld..het is nu haar 2de jaar bij deze juf....omdat ze niet naar groep 3 kan .....omdat ze niet goed kan praten en daarom nog werkejes maakt van de jongste kleuters....terwijl ze al 6 jaar is.....school kan haar nu niet testen...omdat ze nog te onrustige is om een goed test aftnemen....we willen als eenmaal de medicatie goed werkt...en dan hopen dat ook beter gaat praten.....en rustiger is....opnieuw kijken wat haar niveau is......

Elisa Gemani.ben blij voor jullie dat het eindelijk de goeie kant op gaat met je zoon...ik volg je draadje..en heb echt respeckt voor je hoe jij vecht voor je zoon....ik weet hoe het is...als je loopt te vechten voor je kind om de juiste hulp te krijgen.....BEEN THERE DONE THAT....
ik hoop echt dat de strattera gaat werken bij je zoon....succes!......

mvg....
bloem...

Onno

Onno

09-11-2014 om 17:57

Bij de psychiater

Ik neem aan dat de psychiater toch eerst wel naar andere (mogelijke) oorzaken heeft gekeken voordat hij het besluit nam om medicijnen voor te schrijven.
Heeft hij gevraagd naar het medicijngebruik van de vader en de moeder, zelfs eventueel drugsgebruik ten tijde van de bevruchting?
Medicijngebruik ten tijde van de zwangerschap, zware emoties, schokkende gebeurtenissen? Hoe is de bevalling verlopen, gebruikte medicijnen?
Heeft hij die eerst gedoxificeerd bij je dochter? Heeft hij middelen voorgeschreven om het gliaweefsel van de hersenen met de juiste middelen te voeden? Heeft hij middelen voorgeschreven om de neurotoxines van de vaccins te detoxificeren?
heeft hij gekeken naar eventuele allergieën of intoleranties? Heeft hij geken of ze wel gezonde voeding krijgt ipv misschien wel een eetbare substantie? Tandpasta zonder toegevoegde fluor. (Fluor is een zwaar vergif en maakt kinderen onrustig en kan woede-uitbarstingen veroorzaken). Enz. Enz.
Genezen is namelijk spoorzoeken, zoeken naar de oorzaken waarom je kind is zoals het nu is. Genezen is namelijk iets heel anders dan het beïnvloeden van biochemische processen met lichaamsvreemde stoffen.
Uiteindelijk loop je daarmee klem en zal je toch op zoek moeten gaan naar iemand die de kunst van genezen wel verstaat.

Onno

Onno

15-11-2014 om 09:25

En dan mag je hopen dat je niet te laat bent.

Natuurlijk begrijp ik wel dat ik hier niet met deskundigen aan tafel zit, maar dat zelfs zaken die er zo duimendik bovenop liggen niet worden begrepen verbaast mij zeer.
Toen ik indertijd schreef over vaccinatieschade had men hier nog niet eens van het woord gehoord, laat staan dat men wist wat het betekende.
Nu hebben we dus het debacle met de Mexicaanse griepvaccinatie waarbij ongeveer 20 kinderen voor het leven gehandicapt zijn geraakt. (In werkelijkheid veel meer). Tja, daar ligt het zo voor de hand dat men er niet meer omheen kan draaien. De wetenschap moet het allemaal nog verder onderzoeken in de hoop dat het ondertussen allemaal in de vergetelheid raakt, maar het zal je kind maar zijn.
Tja, maar wat nu als vaccinaties ook op veel subtielere niveau's schade aan richten, dan is er een probleem want die herkennen jullie niet en de wetenschap ontkend alles.
En toch is die kennis er inmiddels en het kan lang duren maar vroeg of laat komt men er achter, maar helaas zal dat voor velen veel te laat zijn.

Vogel

Vogel

15-11-2014 om 10:44

Tja, 't is treurig

Maar ik ben zo benieuwd hoeveel levens er gespaard zijn door kinderen niet bloot te stellen aan difterie, kinkhoest, mazelen, polio enz. Kinderziektes zijn niet kinderachtig....

Onno

Onno

15-11-2014 om 10:53

Ga op zoek .

Dat antwoord krijg je alleen maar als je je er in verdiept. Dan moet je lezen over al die ziektes en de geschiedenis daarvan.
Dan zul je je angst onder ogen moeten zien en jezelf afvragen waar je nu zo bang voor bent en of die angst wel enige grond heeft.
En dat betekent dus dat dat je je er werkelijk in zal moeten verdiepen en niet alleen even op de google-university zitten.

onno

Net in de pers: "In de Verenigde Staten zijn ruim 1.100 kinderen besmet geraakt met een virus dat veel weg heeft van polio. Sinds de eerste meldingen in augustus zijn er al twaalf kinderen aan het virus bezweken en 75 kinderen verlamd geraakt"

Ah, een nieuw virus waar (nog) niemand tegen ingeënt is.

Ik neem aan dat jij hier wel een korreltje voor hebt? Nou, aan de slag dan, hier kun je nu eens ècht levens gaan redden. Als er dan ook maar iets waar is van wat jij allemaal beweert dan verwacht ik je binnenkort in het nieuws met dè oplossing voor dit probleem.

Onno

Onno

15-11-2014 om 17:57

Verbaasd mij niets.

Als er ergens kinderen ziek worden gevaccineerd is het wel in Amerika. juist daar is het grote wakker worden al begonnen en zijn er steeds meer mensen die kritisch staan tov het vaccineren.
Als de vaccinatiebereidheid daalt komen er enorme geldstromen in gevaar, het zou mij echt niet verbazen als dit virus ergens uit een laboratorium komt (net als het Mexicaanse griepvirus) om de mensen schrik aan te jagen.
Tja, natuurlijk zal men dit wel afdoen als complotdenken maar jullie hebben geen idee hoe de farmaceutische industrie in elkaar steekt.

Evanlyn

Evanlyn

17-11-2014 om 12:27

complotdenken

Inderdaad Onno, je haalt me de woorden uit de mond.

Wat vijd jij eigenlijk van het ontwikkelen van een medicijn tegen Ebola door die vreselijke famaceutisch industrie? Niet doen maar, hè? Ga jij daar dan je druppeltjes brengen? Kom op Onno, wees een held!

Onno

Onno

02-12-2014 om 08:28

Radio-uitzending

De radio-uitzending heeft inmiddels plaatsgevonden maar niet getreurd er komen nog drie nieuwe, waaronder een landelijke op een zondagochtend.

Onno

Onno

03-12-2014 om 21:11

Zondagochtend

Het wordt geen radio-programma voor de zondagochtend maar televisie op RTL4. Nog geen datum bekend.

Mijntje

Mijntje

04-12-2014 om 06:40

O wat leuk

kunnen we je eindelijk eens zien, Onno!

Onno

Onno

04-12-2014 om 13:21

YouTube

Er staat een lezing van mij op YouTube. Dan kun je me ook zien.

Mijntje

Mijntje

04-12-2014 om 13:33

maar