vrouwvriend
30-08-2014 om 13:48
Kind met ptss en depressie
Hallo iedereen,
Ik zou graag in contact komen met andere ouders van kinderen met een psychische handicap. Mijn dochter van 15 jaar is ter observatie opgenomen in een adolescentenkliniek. Ze heeft al als diagnose post traumatisch stressstoornis (ptss) en doordat ze geen contacten lijkt te kunnen onderhouden met leeftijdgenoten is ze door omstandigheden niet naar school gegaan voor een aantal weken en daardoor is ze depressief geraakt.
Al met al heftige tijden, ik ben een alleenstaande moeder in de omgeving van Rotterdam en zou heel graag contacten op willen bouwen met andere (alleenstaande) ouders die net zoals ik geen contacten kunnen vinden op het internet. Het lijkt wel een soort van taboe wereld echter het is toch begrijpelijk dat je achter je kind staat maar niet je volwassen moeder gevoelens met haar bespreekt.
Ook als er ouders zijn met tips, graag....
Hartelijke groet van Lisa
Leen13
30-08-2014 om 14:18
steun zoeken
http://www.balansdigitaal.nl/producten/cursus-ouderpower/\
Je kunt ook bij de kliniek vragen wat er aan ouderactiviteiten zijn. Vaak is er ook een ouder of clientenraad waar je contact mee kunt zoeken om andere ouders te vinden.
Kijk eens goed op de website van de instelling waar je kind verblijft.
Het is een beetje lastig want je zit zelf net in een fase dat je nog erg zoekende bent en andere ouders in jou situatie ook.
Terwijl je juist in deze fase steun zo goed kunt gebruiken.
Balans is niet de enige ouderorganisatie, ik was eigenlijk op zoek naar stichting Pandora maar die blijkt door teruglopende subsidie opgeheven. Ook in die hoek hebben de bezuinigingen ernstig toegeslagen.
Overigens ook al werd en word ik niet altijd begrepen, ik besprak mijn zorgen met collega's, vaak ook moeders niet altijd, en met een bevriende buurvrouw waar ik tot nu toe wekelijks kom.
Mensen die voor je open staan kunnen je door naar je te luisteren helpen je eigen gedachten te ordenen. Ook een onbegrijpende opmerking kan je helpen om zaken zo te formuleren dat je zelf en een ander er een beter begrip van krijgt.
En je kunt hier op het forum ook steun krijgen.
vrouwvriend
30-08-2014 om 15:51
dank
Dank voor je reactie. Bij de kliniek had ik uiteraard al navraag gedaan. Alleen voor de eetstoornis kinderen is er een steunpunt, helaas is er voor de psyche geen groep met interesse. Hoe zeer het mij ook verbaasd.
Ik zal zeker op de link in jouw bericht klikken.
V
11-10-2014 om 23:03
hetzelfde
Beste vrouwvriend,
Ik zit een beetje in een soortgelijke situatie. Mijn zoontje van 7 is depressief. Hij wil niet meer leven en is doodongelukkig.
Er is nog geen diagnose geconstateerd, maar gedacht wordt aan ptss.
Zelf denk ik dat het misschien hoogbegaafdheid kan zijn bij hem. Ik wil hem hier nog op laten testen.
Ik wil wel met je in contact komen, ik woon in Schiedam en ben ook alleenstaande moeder.
Jo Hanna
17-10-2014 om 14:10
Labyrint in perspectief
Labyrint in perspectief is een organisatie voor naasten met psychiatrische problematiek. Ze organiseren ook lotgenotencontact. Kijk maar eens op de website.
Sterkte!
Jo Hanna
ptss
17-10-2014 om 15:05
EMDR
Ik ben zelf behandeld voor PTSS met EMDR. Het hielp erg goed. Misschien iets voor je dochter?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.