Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Karmijn

Karmijn

03-07-2013 om 08:46

Kijkje in een adhd-hoofd

Ik vind dit een mooie blog, waarin de schrijfster uitlegt hoe die adhd voor haar voelt. Ik vind dit soort dingen altijd zeer waardevol. Het is natuurlijk voor iedereen weer anders, maar zulke stukken helpen me wel om het beter te begrijpen. Vooral wat zij schrijft over prikkels en sociale contacten vind ik interessant.

http://www.lotus27.nl/alles/de-radertjes-in-het-adhd-hoofd/

Pirata

Pirata

03-07-2013 om 10:28

Leuk

Ja, dat is leuk en genoeg voor dáááágen leesvoer! Staan ook leuke tips in voor chaoten.

Mamadd

Mamadd

03-07-2013 om 23:22

Hee!

in de blog schrijft ze "de verveling, paniek en deprimerende gedachten die opkomen zodra er ook werkelijk niets te doen is. "
Onze zoon van 12 met ADD kan erg moeilijk gewoon even wachten en niets doen. Het liefst gaat hij dan even op zijn telefoon spelen of iets anders en dat irriteert me wel eens. Hoe vaak ik wel niet verzucht dat hij toch wel heel even 2 minuten niets kan doen. Toen ik hem laatst vroeg hoe het voelde om even niets te doen zei hij dat hij zich erg vervelend, onrustig en een beetje depri voelt als hij niets doet. Vervelend idee.
Ik weet nog niet wat hij zou kunnen doen om zichzelf te helpen, maar het inzicht dat het meer voorkomt is al veel waard. Ik was bang dat het een symptoom van computer/spelletjesverslaving zou kunnen zijn, maar eigenlijk weet ik wel dat dat niet zo is. Hij gaat namelijk hij dan net zo lief een klusje voor me doen, als hij maar niet hoeft te wachten. Zelf bezigheden vinden is zijn hele leven als lastig overigens.
Iemand tips over strategieen die hij zichzelf aan kan leren?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.