Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-09-2012 om 10:23
Gisteren kregen we de beslissing over de herindicatie van het PGB van onze dochter binnen.
En in die brief staat dat deze indicatie tot 2027 geldig is. Kan dat??? Is dat niet erg lang? Ik was wel van plan om daar nog even over te bellen, maar ik denk: gooi het hier vast in de groep
Verder krijgen we meer PGB dan gevraagd, en er zit zelfs kortdurend verblijf bij!
Volgens mij hadden we een hele soepele CIZ-medewerkster of zo?
Wie weet of het normaal is om een PGB zo lang vast te zetten? Onze dochter wordt bijna 12, en is klassiek autistisch, heeft een matige verstandelijke beperking en een motorische achterstand.
30-09-2012 om 13:36
Weet niet of het kan
maar het is niet gebruikelijk.
Ik was al blij met een indicatie die 2 jaar geldig was
Ik hoop voor je dat het klopt! Die ellendige herindicaties elke keer....(die kun je vast wel missen )
30-09-2012 om 14:03
Ja, dat kan......
en je bent niet de enige hoor!!)) Ik heb ook bijna 2 jaar geleden een indicatie gekregen tot 2027 en zo ook nog andere ouders met mij. Normaal moest de indicatie elk jaar opnieuw aangevraagd worden en mijn verbazing was dan ook groot dat ik hem kreeg tot 2027. Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar de bedoeling zou zijn dat de zorgindicaties via de gemeentes zouden gaan (het WMO). Als dat inderdaad gaat gebeuren vraag ik mij af of de gemeente dan de beslissing van het CIZ ongedaan kan maken! Hoe het precies zit weet ik niet, maar je kan er genoeg over lezen op internet.
30-09-2012 om 19:38
Ja dat kan maar...
... als de zorg over gaat naar de gemeente dan gaat de gemeente de indicatie overdoen. Vraag zal zijn hoe lang de overgangsregeling gaat worden. Of ze gaan het pas doen bij herindicaties of eerder. En sowieso komt er een nieuwe indicatie als kinderen 18 worden dus het os wel raar dat er tot 2027 op staat.
Groet,
Gonzo
30-09-2012 om 21:00
Dank jullie wel
voor de reacties.
Inderdaad kan ik die herindicaties missen als kiespijn , maar ik meende ook dat als iemand 18 werd er dan een nieuwe indicatie moest komen.
Nou ja, ik wacht maar eens af, denk dat ik even ga bellen, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik dan slapende honden wakker maak