anna van noniemen
07-01-2013 om 21:44
Jullie ass-kinderen ook zo overgevoelig voor geluid?
Zoon2 hoort echt ALLES! en met alles, bedoel ik alles....En hij kan er niet van slapen. Ik kan zijn kamer echt niet geluiddicht maken, we doen al heel veel om zo stil mogelijk te zijn, maar ja, een trap op of af lopen, dat hoort hij, tikkende wekkers, praten beneden, noem maar op.....Tips?
Pirata
07-01-2013 om 22:07
Oordoppen?
Eh, heb je al van die zachte oordopjes geprobeerd? En is hij wel moe genoeg (melatoninegebrek misschien?)? Verder denk ik aan een zacht muziekje aanzetten dat de andere geluiden overstemt. Of een klaterend kamerfonteintje (zo'n kitscherig geval, vindt hij vast geweldig).
Onze PDD-Nosser had er vroeger ook nogal last van, maar dat is gelukkig al lang over. Of helaas, want hij hoort soms juist niet de dingen die je zou willen dat hij hoorde.
Leen13
07-01-2013 om 22:32
Hier heeft zoon het niet, wonderlijk, die had weer andere dingen. Dochter was altijd overgevoelig in alles, prinses op de erwt, ook voor geluid. Er was geen kruid tegen gewassen dus soms sliep ze niet goed. Ze wilde geen oordoppen in dat zat niet goed en ook geen koptelefoon op met muziek oid, ook al hinderlijk. Dus het bleef onoplosbaar. En inees was het over toen ze een paar maanden geleden angstmedicatie kreeg. Alsof alles ineens minder scherp afgesteld staat.
Ik heb de moeder van mijn grootvader nooit gekend maar ik moest altijd aan haar denken. Grootvader was jongste kind en als zijn oudere zussen naar bed gingen werden ze altijd gewaarschuwd heel stil te zijn om rekening te houden dat hij niet wakker werd. Maar dat werd hij toch. Het autisme dat grootvader hoogstwaarschijnlijk had werd geweten aan zijn moeder die teveel rekening met hem had gehouden in zijn jeugd en die hem dus teveel verwende daarmee. Net als hier dus mijn ervaring is geweest omdat ik ook nog zo bekeken werd en soms nog door familieleden.
koentje
08-01-2013 om 09:55
Mijn zoon
heeft geen ass maar wel NLD en ADHD en heeft ook een overgevoeligheid voor geluid. Kan ook ontzettend schikken en door een hard geluid ineens enorm in paniek raken. Ik merk ook vaak at hij overprikkeld raakt in een ruimte met veel ruis en constant achtergrondgeluid.
Tineke
08-01-2013 om 10:31
Ja maar
Hier zeer overgevoelig voor van alles, maar dat heeft rechtstreeks te maken met overprikkeling. Oftewel: als er op school iets niet goed ging (al is het maar dat een ander kind zijn muts afpakte), dan wordt de overgevoeligheid groter. Als de overgevoeligheid chronisch te groot is, betekent dat voor mij altijd weer goed kijken naar waar de overprikkeling weer gedempt kan worden. Dus niet de oplossing zoeken in een geluidsdichte kamer creeëren, maar kijken naar wat er bijv. op school verbeterd moet worden. Bijv. pauzeren in de mediatheek ipv in de drukke kantine.
Als het dan op school weer beter gaat, dan neemt de extreme overgevoeligheid ook weer wat af.
toja
08-01-2013 om 10:33
Ook
Onze zoon heeft het ook, al is het wel wat minder geworden. Maar als hij naar bed gaat moet het raam dicht, incl rooster. De tv gaat zacht beneden, want dat hoort hij ook snel, hij hoort zelfs de wasmachine van de buren. Maar ik heb wel het idee dat hij zich er deels voor kan afsluiten tegenwoordig.
Met oud en nieuw wilde hij om 00.00 naar buiten, binnen 10 sec was hij weer terug vanwege de 'pijn' aan zijn oren. Vanachter het raam ging het wel.
Ik herken het dus wel.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.
anna van noniemen
08-01-2013 om 20:24
Besproken met behandelaar
en ws komt er een recept bij de apotheek voor melatonine. Omdat dat een wat hogere dosering is dan die bij de drogist, kans dat dat wat beter helpt. We zullen dat sowieso gaan proberen. En verder kijken wat we bij hem kunnen doen om het geluid minder hard te laten zijn....watjes, oordopjes, wat dan ook....als hij dat wel kan handelen, want hij is zo overgevoelig. Voor van alles
Pham
09-01-2013 om 21:35
Dochter
(met PDD NOS en ADHD) heeft ook last van geluiden, bijvoorbeeld tijdens eten. We hebben voor haar gehoorbeschermers aangeschaft:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/893841/3M-gehoorbeschermer-1436/SHOP_AREA_17581&promotionareaSearchDetail=005
Sindsdien heeft dochter minder last van dingen, voor het slapen zitten ze alleen niet zo lekker denk ik, maar wie weet bij minder stress overdag dat het 's nachts beter gaat?
Pham
Ava
11-01-2013 om 17:16
Ja! hier 1 exemplaar dat en heel gevoelig is (ontwijkend) voor geluid maar ook geluiden opzoekt. Laatst waren ze bezig met de straat en dat zag je meteen aan zijn gedrag. Uiteindelijk vond hij ook de oplossing: via de koptelefoon naar muziek luisteren maar dat moest dus KEIHARD. Nu zoek ik dus een koptelefoon waar je de volume niet zelf op kan regelen: met knop of mechaniek waar kinderen niet zelf aan kunnen sleutelen maar die door de ouders af te stellen is. Weet iemand of zoiets bestaat? Ik weet wel dat er anti geluid koptelefoons oid bestaan, voor sommige van deze kinderen kan dat ook fijn zijn.
Zilli
25-01-2013 om 23:55
Koptelefoon
Er bestaan (wel dure) koptelefoons met noise reduction. Moet heerlijk voor hem zijn , even pauze van al die geluidsprikkeling.. Verjaardagscadeau ?