Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
moederkip

moederkip

17-08-2013 om 18:41

Invullen rugzakformulier

Lieve mensen,

weet iemand hoe je het oudergedeelte Rugzakje-aanvraagformulier het best kunt invullen? Overdrijven of juist niet?

Ik weet het even niet..

Prakje

Prakje

17-08-2013 om 20:16

Allebei niet

Je moet beschrijven hoe het is. En daarbij letten op taalgebruik. Op de vraag of je kind iets wel/niet kan dan moet je niet antwoorden : "Ja, mits ...." maar "Nee, tenzij..."

Ik had in eerste instantie "ja, mits..." ingevuld. En dat moet natuurlijk 'Nee, tenzij' zijn. Was even een knop omzetten het eindresultaat ziet er negatiever uit, maar is wel realistischer dan de positieve ouder (die ben ik ook, behalve op dit soort formulieren) die blij roept dat kind 'alles kan' tenzij...

Op de vraag welke hulp op school nodig is, heb ik het antwoord in overleg met IBer ingevuld, daar kon zij beter antwoord op geven dan ik.

Niet overdrijven

Wij hebben destijds het aanvraagformulier gewoon ingevuld naar eer en geweten.
Gewoon kort en krachtig, geen verzachtende woorden toegevoegd. Al was dat laatste wel lastig, blijkbaar wil je als ouder toch altijd opkomen voor je kind.
Heeft school het formulier al ingevuld?

mamamiekie

moederkip

moederkip

18-08-2013 om 00:48

School

Heeft het wrs nog niet ingevuld en ik vraag me af of de oude of nieuwe juf dat doet of dat de ib-er het op een standaardwijze doet: die stoornis, zus en zo invullen...

Nuja we zien wel. Bedankt vr de reacties, ik print het nog 1x uit en vul het dan in zonder geknoei (altijd zo bij mij) zodat het er netjes uitziet.

-Flupke-

-Flupke-

18-08-2013 om 12:39

Niet overdrijven, maar...

de ervaring leert mij dat je soms wel het gevoel kan hebben dat je zit te overdrijven: puur omdat het voor jezelf zo vanzelfsprekend is en je niet gewend bent het gedrag van je kind te beschrijven. Pas daar ook voor op, dat je het niet gaat afzwakken omdat je het gevoel hebt dat je overdrijft!

Karmijn

Karmijn

18-08-2013 om 13:20

Ander kind

Ik neem bij het invullen dan een ander kind, even oud, zonder stoornis in mijn hoofd. En dan beschrijf ik wat zoon allemaal niet kan. Maar dat is best een pijnlijk proces, wat tegen mijn gevoel ingaat. Ik probeer juist altijd te kijken naar dingen die goed gaan, niet naar de dingen die fout gaan.

lisbeth

lisbeth

20-08-2013 om 10:35

Heeft school gedaan

Bij ons heeft de school het voor ons gedaan, we kregen het toen mee voor aanvullingen en wijzigingen. Dat kon omdat school van alles op de hoogte was en is. Ik vond het wel prettig, vond het doorlezen en wijzigen al confronterend en moeilijk.
School gaf wel aan dat ze het vrij 'hard' neerzetten omdat ze geen risico willen nemen het rugzakje mis te lopen.

Syl

Syl

22-08-2013 om 16:16

Ook school

Hier heeft school het ook ingevuld. Er is dan nog een gedeelte dat de ouders zelf moeten invullen. Ik heb daar niet zoveel geschreven. Wat school invulde was nogal behoorlijk aangedikt en ik moest me inhouden om alles wat er over mijn zoon geschreven was niet te relativeren.
Wat trouwens ook belangrijk voor de aanvraag is: de behandelplannen van school. Zij moeten echt kunnen aantonen dat die er zijn en niet hebben gewerkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.