Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-09-2012 om 18:27
De titel zegt het al, het gaat om de post waarin staat wat je van school verwacht, wat school van jou mag verwachten enz.
Ik heb juf in de eerste week aangegeven een gesprek te willen, hier zag ze de noodzaak niet van in want het was goed overgedragen. Ik heb al wel wat dingen aangegeven die imho belangrijk zijn maar geen echt gesprek gehad. En nu gaat het thuis aardig mis . Morgen hebben we een gesprek met juf.
Rosa van der Zanden
25-09-2012 om 08:48
Bedoel je deze?
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/PostLink.cgi?post=2633992
25-09-2012 om 09:41
Rosa
Wat gaat er dan mis?
Bij onze zoon heeft iedere docent op het vo een mail gekregen met een aantal afspraken van hem erin. Dat was heel beknopt hoor, gewoon de essentiele punten. Het hielp wel aardig.
Verder was onze zoon vorig jaar de eerste weken echt heel erg vervelend thuis. Op school hield hij zich dan goed en thuis kwam alle ellende eruit. Hij was ook erg gegroeid en heeft een verhoging van zijn medicatie gekregen. Dat hielp goed.
Dit jaar is het ook geen makkelijke start. Toch weer wennen aan het ritme. En dan thuis overprikkelt je op de rest van het gezin afreageren. Maar sinds twee weken, gaat het thuis wel goed. Nu nog voldoendes halen...
30-09-2012 om 11:10
Bedankt
Dat was inderdaad het stukje wat ik bedoelde. Thuis is het alsof we bijna een jaar terug in de tijd zijn. Agressief, grote mond en erg fysiek. Kind zit nog op de basisschool.
Het gesprek met de juffen ging in zoverre goed dat ze hebben aangegeven handelingsverlegen te zijn. Jammer dat op ons initiatief een gesprek moet komen, ik snap niet dat je als juf gaat zitten afwachten, maar goed. Sinds het gesprek wordt de laptop gebruikt (hoera!) en vrijdag heb ik een korte uitleg over Kurzweil gegeven. De SARR heeft aangeboden om met school te praten en tips te geven, dat is super. Juffen gaven ook aan dit prettig te vinden en er desnoods voor terug te willen komen. De wil is er gelukkig, ik geloof dat de noodzaak van alle tips en aanbevelingen die we gegeven hebben nu toch ook wat begint door te dringen. Wij zeggen niet wat om te zeggen, het snijdt hout.