Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Feniks

Feniks

11-01-2017 om 18:27

Ik zoek een goede instelling voor derdelijns zorg

Zie titel, weet iemand een goede en betrouwbare instelling voor derdelijns zorg in Zuid Holland waarnaar we ons kunnen door laten verwijzen?
Kind met pddnos en adhd. We hebben een instelling met kennis nodig om achter de hand te hebben.

Feniks

Feniks

12-01-2017 om 08:47

Flanagan

Bedankt
Ik duik behoorlijk diep in de stof, er gaat een wereld voor me open. Ik had het liever niet willen weten. Wat een bijzondere tak van sport is die hulpverlener, ik ben verbaasd hoe ze in mijn optiek bezig zijn om werk te creeëren.

Stratego

Zie het als een spelletje stratego. Laat niet in je kaarten kijken, geen overhaaste keuzes waar je op verliezen gaat.
Door het als een spel te zien, kan je ook makkelijker je eigen emoties uitschakelen en plan trekken.
Ook belangrijk om met je man diit als een geölied team te bespelen. ( ook al is de inzet je kind).

Onze psycholoog zei het spel mee te spelen otijd te winnen want in volgend schooljaar andere leerkracht. Ik reageerde met dat mijn kind geen pion is. Ze adviseerde taktisch te denken. Maar dat ben je als ouder niet gewend, de andere partij des te meer. Dus nogmaals wees heel zuinig met info.

mirreke

mirreke

14-01-2017 om 11:51

Klopt

Voor jou is het van levensbelang, voor de andere kant is het gewoon werk, met een soort eigenbelang component omdat ze ofwel aan hun eigen werkverschaffing doen (perverse prikkel) ofwel omdat ze hun eigen onvermogen ermee maskeren, met zo'n melding of de dreiging ervan.

Ik ben het heel erg eens met de adviezen van Flanagan. Wel 1 ding, je voelt je duidelijk gedwongen om toch mee te gaan in de eis een derdelijnsinstelling te vinden voor je kind.

Wat ik zou doen: Kog bellen, contact opnemen met kinderombudsman, overleggen met bvikz.

Want straks ga je dit alles doen, en zit je nog aan een melding vast. Wat moet je nu doen om je echt goed in te dekken als ze toch doorzetten met de melding. Of wat kun je (behalve persé meegaan in afgedwongen hulp voor je kind) doen om het gevaar af te wentelen.

Idd, als ouders een cursus doen maakt een goede indruk. Dan belast je jezelf ermee, maar tenminste niet je kind.

In en uit

In # 11 schreef ik ' in de luwte', dat moest natuurlijk zijn ' uit de luwte' stomme schrijffout. Maar de boodschap is wel belangrijk. Kinderen voelen de spanning drommels goed aan, zelfs als ze niets zeggen.
Voor ouders is het belangrijk er zelf ook in te geloven dat het een muis betreft wat daar kruipt en geen olifant.
Dat maakt een kind rustiger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.