Mavan3
08-06-2012 om 17:33
Ik weet het niet meer...
zoon heeft vanavond een feestje, en wil niet gaan omdat hij niet weet hoe hij een gesprek moet onderhouden/voeren. Hij heeft pddnos en add, ik heb zo met hem te doen, hij wil wel maar hij kan niet, ik zit hier te janken omdat hij zich zo voelt...wat kan ik doen...heb hem het voorstel gedaan om toch te gaan, als het niks is dan zegt hij tegen die moeder dat hij zich niet lekker voelt en dan komt hij naar huis. Dan heeft hij het toch geprobeerd, (voor hetzelfde geldt is het toch leuk)maar is het niets, dan kan hij zonder schaamte naar huis....of is dit geen goed idee....pfff vind het zo rot voor hem...
Quin van der Veer
08-06-2012 om 21:08
Rot voor hem
Eens met Knurf. Je kunt er de volgende keer misschien voor zorgen dat hij wat steun heeft aan iemand. Desnoods leg je het uit aan die ouders en vraagt of hij alleen een uurtje mag komen, en dat jij zelf dan erbij blijft of in de tuin zit. Zodat hij altijd weg kan als hij het niet prettig vindt.
Wat hebben jullie uiteindelijk gedaan?
Mavan3
08-06-2012 om 21:54
Het was een
feest van een klasgenoot, de hele klas mocht komen, dus hij kent ze allemaal. De klas is echt een rotklas, heel erg druk,een aantal zittenblijvers die overduidelijk aan het puberen zijn en totaal niet luisteren naar de leerkracht. Het resultaat van een fusie, dit had nooit zo mogen gebeuren. Maar goed dit is wel gebeurt, en nu is het nog 3 weken uitzingen en dan kan hij hopelijk met een schone lei beginnen. Hij vindt het ontzettend moeilijk om een praatje te maken en het gesprek lopend te houden zeg maar. Ik heb hem nu opgegeven bij stichting MEE voor een training in sociale vaardigheden maar dan voor kinderen met ASS maar dit begint pas in september.
Hij is dus thuis gebleven, hij kwam nog een kwartier voor tijd zeggen met tranen in zijn ogen dat ie wel wilde gaan, maar wij zeiden dat hij dit alleen moest doen als hij echt zelf wilde, en niet omdat wij dit graag zouden zien, dan blijf ik liever thuis was zijn antwoord. Echt, het is een hele lieve jongen, er zit niks kwaads in, kan niet tegen onrecht, houdt van een grapje...ergens moet er toch een maatje voor hem rondlopen denk ik dan ??
En dan zijn jongere broertje...die mag ik nu gaan ophalen van een fuif, heeft vriendjes bij de vleet...wat een verschil zeg...en toch uit hetzelfde nest.......
wil40
09-06-2012 om 23:03
Wat hier hielp
Was een mobieltje.Zoon hoeft niet te vragen of hij mag bellen, niemand hoeft het te weten dat hij altijd contact met me kan maken. Laatst ging hij naar een schoolfeest en stuurde na een half uurtje een smsje:"Het is leuk!". Ik sms even terug "veel plezier!" en verder heeft hij geen contact meer nodig.
Alleen al het gevoel dat hij kan smsen "Kom me ophalen" geeft hem genoeg zelfvertrouwen om te gaan. We hebben hem nog nooit eerder op hoeven halen en achteraf is hij blij dat hij is gegaan.
Syl
09-06-2012 om 23:13
Maatje
Echt, het is een hele lieve jongen, er zit niks kwaads in, kan niet tegen onrecht, houdt van een grapje...ergens moet er toch een maatje voor hem rondlopen denk ik dan
Woonde je maar hier in de buurt, dan wist ik wel een maatje!
Mavan3
10-06-2012 om 10:14
Wil40
Hij heeft een mobieltje, vanwege de aard van het feest werd het afgeraden mobieltjes mee te nemen. Als ik ga zeggen wat voor feestje is dit wel heel erg herkenbaar.
Ik had al afgesproken met hem dat als hij zou gaan en het toch niet naar zijn zin zou hebben, hij dan gewoon kon zeggen dat hij ziek was. Leugentje om bestwil heb ik gezegd. Het is een hartstikke lief joch verdorie, zit er nu echt mee in m'n maag dat hij zich zo rot voelt.
Nu is dat rotgevoel over, maar over 3 weken heeft ie weer zo'n feestje. Daar gaat hij wel naar toe heeft hij gezegd...ik ben heel benieuwd...
Mavan3
10-06-2012 om 10:15
Syl
ja, ik merk dat er altijd een klik is met andere gelijkgestemden, vind dat altijd heel apart om te zien.
Ik hoop op volgend jaar, frisse start, nieuwe kansen....Wij wonen trouwens in NB.
Verlegen
10-06-2012 om 14:38
Gesprek onderhouden
Kan je hem niet een paar tips geven om een gesprek te onderhouden? Vragen waar klasgenootjes op vakantie gaan ofzo? dan komen er vaak al genoeg antwoorden op.
Ik ben zelf verlegen en vind het zelf ook altijd moeilijk op verjaardagen enzo om praatjes te maken, dus veel tips heb ik zelf ook niet.
troela
10-06-2012 om 17:13
Herkenbaar
Hier ook een kind in groep 8 met allerlei 'leuke' klassenfuiven dit jaar. Kind is er naar nog geen geweest, met de groep is er totaal geen klik. Klasgenoten zullen ook niet gemist worden.
Over twee weken is de afscheidsfuif op school, ik heb al gezegd dat dat niet verplicht is.
evenzo
12-06-2012 om 16:45
Niet mavan3
Ik schrijf al langer op dit forum met dit pseudoniem en zag nu ineens dit pseudoniem, zou misschien lastig worden als beide namen door elkaar gehaald worden. Ik weet niet of u al langer onder dit pseudoniem schrijft, ik schrijf niet zo heel vaak.
Heel verdrietig dit verhaal. Ik heb zo geen tips, maar mijn kinderen gaan ook niet naar alle klassenfeesten toe. Ze kijken toch met welke kinderen ze een band of klik hebben.
Ik hoop echt dat hij een maatje vindt! Hebben ze op school ook geen cursus of zo voor hem, wie weet komt hij daar dan ook een leuk maatje tegen?
Mavan3 ( de nepperd)
12-06-2012 om 18:36
Tijdelijke nick
was dit van mij, alleen voor dit draadje.
We denken een beetje te weten waar zijn gedrag vandaan kwam, Concerta is denk ik de boosdoener geweest, dit slikte hij sinds een week of 6, ongelofelijk stom van me dat ik dit niet meteen bedacht had. Nu 2 dagen metylfenidaat en meteen al weer verandering.
Volgende week heeft hij een kennismakingsmiddag op zijn nieuwe school en een jongen uit z'n klas gaat daar ook naar toe, en die moeder gaf al aan dat ze maar samen moesten fietsen. (ik blij natuurlijk)
Verder gaat hij in sept beginnen met een sovatraining voor kinderen met ass. En inderdaad alles op z'n tijd, een voor een. Ga ik onthouden. Dank voor jullie input. Wat een fijn forum is dit toch. Dat blijkt wel weer.
Verlegen
12-06-2012 om 20:37
Concerta?
maar concerta is toch gewoon langwerkende methylfenidaat. Waarom zou dat de oorzaak dan zijn?
anna van noniemen
12-06-2012 om 23:42
Gewoon, nee
er is verschil en niet iedereen reageert even goed op dezelfde medicatie. Zo kan het dus inderdaad zijn dat je kind wel goed op methylfenidaat reageert, maar niet op concerta, ook al is dat langwerkende methylfenidaat. De verhalen over de verschillen zijn talloos....
Quin van der Veer
13-06-2012 om 09:20
Hulpstoffen
Zelfs op "gewone" methylfenidaat van verschillende merken kan iemand verschillend reageren. Naar verluidt door de hulpstoffen. Hier thuis maakt het allemaal geen verschil, wij kunnen kennelijk alle soorten laten slikken.