Wasesa
19-01-2014 om 21:52
Hulp gevraagd bij opstellen beroepschrift ivm indicatie ciz
Hallo allen,
Wie kan ons helpen bij het opstellen van een beroepschrift tegen indicatie CIZ;
Onze zoon van 8 heeft al 3 jaar diabetes, tot augustus 2013 kreeg hij hulp op school van de thuiszorg. Omdat hij ivm verhuizing naar een nieuwe school ging, wilde hij niet meer dat er een verpleegster op school kwam. Zo besloot ik het zelf te doen. Ik heb uitbreiding van uren aangevraagd en indicatie omgezet van Zin naar Pgb. Echter ik was net niet eens met het aantal uren die zij geïndiceerd hadden. Dit omdat diabetes bij je kind heel veel van je vraagt vooral het berekenen van koolhydraten. Dat is zijn geval heel cruciaal.
Ik besloot bezwaar in te dienen, tot mijn grote verbazing kreeg ik vorige week definitief besluit op mijn bezwaar, namelijk dat mijn kind helemaal geen recht heeft op Awbz heeft. Wat wij nu doen valt onder gebruikelijke zorg. Nou hier snappen wij helemaal niks van.
Ik ga morgen wel contact opnemen met bureau Mee.
Nou ik hoop dat jullie wt tips hebben,
Jasam
20-01-2014 om 13:51
Inderdaad, bureau Mee
PGB van mijn zoon werd volledig afgekeurd, na een bezwaarschrift van bureau Mee werd 80% toegekend en goedgekeurd.
Ze moeten bezuinigen he? En de kortste klap is gewoon alles afkeuren en maar kijken wie er de moed en de langste adem heeft om terug te vechten voor z'n recht.
Succes!
Wasesa
22-01-2014 om 16:22
Hoopgevend
Beste Jasam,
Oh wat goed, dat geeft me hoop . Ik heb ze nu ook ingeschakeld ik hoop dat ze wat voor me kunnen betekenen.
Want dit is echt niet normaal, nou ik heb een hele lange adem dus ik ga er dan ook voor.
Nou mocht je nog tips hebben dan hoor ik dat heeeel graag, wil je me dan mailen naar [email protected]
Alvast bedankt.
Sam
28-03-2014 om 17:50
reaktie
@Wasesa ik heb je een mailtje gestuurd.
Hoe is het afgelopen met je bezwaarschrift?
suzanne74
30-03-2014 om 14:01
foute boel bij ciz
Ik ben eigenlijk behoorlijk geschokt. Je mag door het instellen van een bezwaarprocedure nl. niet in een slechtere positie komen te verkeren. Dat is een vast gegeven in het bestuursrecht, al weet ik niet zeker of de beslissing van het ciz een besluit in de zin van de Algemene wet bestuursrecht is. Ik ga ervan uit van wel, gelet op het feit dat je nu beroep hebt ingesteld. Dus: ook al zou het ciz gelijk hebben, dan mogen ze die allereerste, en naar jouw mening te lage toekenning niet ongedaan maken in bezwaar. Voer dat alsjeblieft als allereerste aan, en gebruik dan maar meteen de juridische term: het verbod op reformatio in prijs.
Wat denken ze wel!?
suzanne74
30-03-2014 om 14:04
correctie, reformatio in peius
Stomme auto correctie. Het is reformatio in peius. Verdorie, zulke lui zouden zich geen jurist mogen noemen!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.